آفتاب

حمایت وزیران خارجه اتحادیه اروپا از ارسال سلاح به عراق

حمایت وزیران خارجه اتحادیه اروپا از ارسال سلاح به عراق

تهران-ایرنا- وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز جمعه از ارسال سلاح توسط کشورهای عضو این اتحادیه به کردهای عراق در حال مبارزه با تروریست های داعش حمایت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، یک دیپلمات مطلع از نشست اضطراری وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا گفت: این اقدام پیام قوی و خواسته سیاسی ما را در این زمینه منعکس می کند.

این نشست که امروز در بروکسل با حضور وزیران خارجه 28 کشور عضو اتحادیه اروپا برگزار شد، سه ساعت به طول انجامید و در پی آن وزیران به اتفاق آرا به ارسال سلاح توسط کشورهای عضو برای مبارزه با اعضای گروه تروریستی داعش رای مثبت دادند.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند. گروه تروریستی داعش علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده، ادعای تجزیه عراق را دارد.

این گروه تروریستی از 6 اوت (15 مرداد) پس از درگیری های شدید با نیروهای پیشمرگه کرد، شهر مخمور در جنوب شرقی موصل را به تصرف خود درآوردند.

شهر مخمور در فاصله 60 کیلومتری شهر اربیل واقع و شامل چهار منطقه دیبه که، قراج، کندیناوه و الکویر است. این شهر میان سه استان مهم نینوا، اربیل و کرکوک عراق قرار دارد.

اروپام**9157**1010
کد N446132

وبگردی