آفتاب

تظاهرات ضدنژادپرستی در شهرهای آمریکا/ طرح نماینده جمهوریخواه برای محدودیت بکارگیری اسلحه‌

تظاهرات ضدنژادپرستی در شهرهای آمریکا/ طرح نماینده جمهوریخواه برای محدودیت بکارگیری اسلحه‌

برگزاری تظاهرات ضدنژادپرستی در 90 شهر آمریکا و طرح نماینده جمهوریخواه کنگره برای محدودیت در بکارگیری اسلحه‌ های غیر متعارف از جمله تحولات امنیتی آمریکا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتد پرس با اشاره به ادامه تظاهرات در شهر فرگوسن آمریکا در اعتراض به قتل یک جوان غیرمسلح سیاه‌ پوست به دست پلیس از حمله معترضان به نیروهای پلیس با سنگ خبر داد.

بر این اساس تظاهرات ضدنژادپرستی در شهر فرگوسن ایالت میسوری به خشونت کشیده شد و در جریان ناآرامی ها سه افسر پلیس زخمی شده و سه خودروی گشتی ویران شدند.

رسانه های آمریکایی همچنین با اشاره به برگزاری تظاهرات در بیش از 90 شهر آمریکا از جمله لس‌ آنجلس، دیترویت و نیویورک به نشانه ابراز همبستگی با تظاهرات ضدنژادپرستی مردم شهر فرگوسن گزارش دادند که معترضان به نشانه احترام به جوان سیاه‌ پوست قربانی نژادپرستی یک دقیقه سکوت کردند.

بکارگیری سلاح‌ های غیر متعارف توسط پلیس علیه شهروندان آمریکایی باعث شد تا " هانک جانسن" نماینده جمهوریخواه کنگره ضمن انتقاد از طرح پنتاگون در انتقال تجهیزات غیر متعارف نظامی به آژانس‌ های تامین کننده امنیت و پلیس این کشور از تصمیم خود برای ارائه لایحه ای به منظور محدودیت در بکارگیری اسلحه‌ های غیر متعارف از جمله مسلسل از سوی نهادهای امنیتی در سراسر آمریکا خبر دهد.

وی با تاکید بر لزوم بازنگری قوانین در این زمینه خواستار انجام تحقیقات گسترده از سوی وزارت دادگستری آمریکا شد.

طرح اعمال محدودیت های بیشتر بر روی سلاح گرم در آمریکا از اواسط ماه دسامبر و پس از آنکه مرد جوانی با ورود به کودکستانی در کانتیکت با تیراندازی به سوی مردم 20 کودک و چند معلم را به قتل رساند مطرح شد.

کد N446006

وبگردی