آفتاب

وعده‌های نخست‌وزیر هند در سالروز استقلال این کشور

وعده‌های نخست‌وزیر هند در سالروز استقلال این کشور

نخست‌وزیر هند در اولین سخنرانی روز استقلال خود با تاکید بر نیاز به حکمرانی بهتر، سوگند خورد تا بروکراسی این کشور را برای پاسخگویی به نیازهای رشد و توسعه، کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی،‌ نخست‌وزیر هند در سخنرانی خود به مناسبت شصت‌و‌هشتمین جشن استقلال هند ضمن تاکید بر لزوم بهبود شرایط اقتصادی گفت قصد دارد یک انستیتوی مدرن‌تر را جایگزین کمیسیون برنامه‌ریزی این کشور کند. این کمیسیون دهه‌هاست که مسئولیت برنامه‌ریزی اقتصاد سوسیالیستی هند را بر عهده دارد.

مودی پیش‌تر و در جریان کمپین انتخاباتی‌اش وعده داده بود تا رشد اقتصادی را که در سالهای گذشته افت کرده، احیا کند و علاوه بر آن برای یک میلیون نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و مسیر ایجاد جاده‌ها، کارخانه، خطوط انرژی، قطارهای پرسرعت و حتی 100 شهر جدید را هموار کند.

نخست‌وزیر هند در سخنرانی خود از جهانیان دعوت کرد که به سرمایه‌گذاری در هند پرداخته و این کشور را به قطب صنعتی تبدیل کنند.

با این وجود بسیاری از حامیان او از سیاست‌های او برای بهبود اوضاع اقتصادی ناامید شده‌اند.

نخست‌وزیر هند هم‌چنین خواهان پایان دادن به تبعیض علیه زنان در هند شد. مودی گفت که هند باید به به خشونت‌ها به دلایل جنسیتی، طبقاتی و مذهبی پایان دهد.

مودی در سخنان خود افزود که از روند رو به افزایش جرایم جنسیتی علیه زنان کشورش شرمسار شده است.

سالانه در هند هزاران مورد تجاوز گزارش می‌شود. حساسیت‌ها درباره تجاوز و خشونت جنسی در هند بعد از ماجرای تجاوز گروهی به یک دختر دانش آموز در سال ۲۰۱۲ افزایش یافت.

نخست‌وزیر هند از پدر و مادرها خواست تا مسئولیت اقدامات پسران خود را بپذیرند و گفت که والدین باید به پسران خود در باره تفاوت‌های خوب و بد توضیح دهند.

میزان تجاوز در دهلی، پایتخت هند، بیشتر از هر شهر دیگر در این کشور است.

در همین حال مساله‌ای که در سخنان مودی قابل ملاحظه بود، حمله نکردن او به پاکستان، همسایه هند بود.

طی سال‌های گذشته نخست‌وزیران هند از فرصت سخنرانی روز استقلال استفاده کرده و به پاکستان هشدار می‌دادند.

انتهای پیام

کد N445948

وبگردی