آفتاب

اردوغان هفته آتی نخست وزیر را معرفی می‌کند

اردوغان هفته آتی نخست وزیر را معرفی می‌کند

رئیس جمهور منتخب ترکیه در جلسه مقامات ارشد حزب عدالت و توسعه اعلام کرد که در نظر دارد تا نخست وزیر جدید را به زودی و پیش از پنجشنبه آتی معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری منتخب ترکیه در مراسم سیزدهمین سالگرد پایه گذاری حزب عدالت و توسعه گفت: هسته مرکزی این حزب 21 اوت نشستی را برگزار می‌کند که طی آن رئیس جدید این حزب و نخست وزیر آینده اعلام خواهد شد.

این نامزد سپس در 27 اوت باید آرای سایر اعضای حزب عدالت و توسعه را به دست آورد اما به نظر نمی‌رسد که فرد مورد نظر اردوغان رقیبی را در پیش داشته باشد.

اردوغان که قرار است پس از پیروزی در اولین انتخابات ریاست جمهوری مستقیم ترکیه از 28 اوت آغاز به کار کند، یک نخست وزیر وفادار می‌خواهد که بتواند حزب عدالت و توسعه را متحد نگه دارد و اکثریت قاطعی را در انتخابات عمومی مجلس سال آینده به دست آورد.

اردوغان که با سوگند خوردن به عنوان رئیس جمهور از نخست وزیری و ریاست حزب مطبوعش کنار می‌کشد، به حمایت اعضای حزب عدالت و توسعه با اکثریت قاطع نیاز دارد تا بتواند تغییر قانون اساسی مورد نظرش را که سیستم ریاست جمهوری دلخواهش را ایجاد می‌کند، انجام دهد.

انتهای پیام

کد N445923

وبگردی