آفتاب

روسیه خواستار تامین امنیت کاروان کمک های انسانی اعزامی به اوکراین شد

روسیه خواستار تامین امنیت کاروان کمک های انسانی اعزامی به اوکراین شد

مسکو-ایرنا- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت وگوی تلفنی با پاول کلیمکین همتای اوکراینی خود بر ضرورت تامین امنیت کاروان کمک های انسانی روسیه به ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و اوکراین به ابتکار طرف اوکراینی انجام شد و در آن دو طرف در مورد مسایل مختلف مربوط به کمک به ساکنان مناطق جنگ زده در جنوب و شرق اوکراین گفت وگو و تبادل نظر کردند.

لاوروف خاطرنشان کرد: تامین امنیت کاروان کمک های انسانی به مناطق شرق اوکراین از طرف نیروهای دولتی این کشور و گروههای شبه نظامی اهمیت خاص دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین بر ضرورت آزادی فوری آندره استنین خبرنگار عکاس روس که از دو هفته پیش در اوکراین دستگیر شده است، تاکید کرد.

طرف های روسی و اوکراینی در این گفت وگوی تلفنی در مورد برخی مسایل مورد علاقه دو طرف گفت وگو و تبادل نظر کردند.

روسیه روز چهارشنبه کاروانی متشکل از بیش از 280 کامیون حامل حدود 2 هزار تن کمک های انسانی به اوکراین برای توزیع میان ساکنان مناطق جنگ زده شرق این کشور ارسال کرد.

در حال حاضر این کاروان به مرز روسیه و اوکراین رسیده است و دو کشور در مورد شرایط ادامه حرکت کاروان در خاک اوکراین برای انتقال محموله ها به مناطق آسیب دیده از جنگ داخلی در استان لوهانسک و توزیع میان ساکنان این مناطق اختلاف دارند.

در حالی که روسیه بر ادامه حرکت کاروان و انتقال محموله ها با کامیون های روسی اصرار دارد، دولت اوکراین اعلام کرده است که اجازه حرکت به کامیون های روسی در خاک خود را نمی دهد و محموله ها باید تحت نظارت کمیته بین المللی صلیب سرخ و بدون شرکت طرف روسی به مناطق نیازمند حمل شوند.

اروپام*5*391*518**1586
کد N445702

وبگردی