آفتاب

کره شمالی: آزمایش موشکی ربطی به سفر پاپ ندارد

کره شمالی: آزمایش موشکی ربطی به سفر پاپ ندارد

واحدمرکزی خبر نوشت:

کره شمالی روز جمعه اظهاراتی را مبنی بر اینکه این کشور قصد داشته است با شلیک چند موشک کوتاه برد همزمان با ورود پاپ به سئول ، این سفر را تحت الشعاع قرار دهد رد کرد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از کیم این یونگ کارشناس ارشد موشکی ، سئول را به تلاش برای لکه دار کردن وجهه پیونگ یانگ متهم و اعلام کرد : « کره جنوبی با ربط دادن آزمایش موشک راهبردی ما با سفر پاپ به سئول ، اتهامات غیر معقولی وارد کرده است.»
کره شمالی روز پنجشنبه همزمان با ورود پاپ فرانسیس به سئول که اولین سفر پاپ در 15 سال گذشته به شمار می رود پنج موشک کوتاه برد شلیک کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی زمان اجرای آزمایش های موشکی کره شمالی را کاملا نامعقول اعلام کرد و رسانه های محلی هدف این آزمایش ها را تحت الشعاع قرار دادن سفر پاپ توصیف کردند.
به هر شکل کره شمالی تاکید کرد این آزمایش ها قرار بود پانزدهم اوت در سالروز استقلال کره از اشغال ژاپن در سال 1954 میلادی صورت گیرد.
کیم گفت : « بسیار کنجکاویم بدانیم که چرا پاپ از بین همه روزهای سال ، روزی را که ما از مدت ها پیش برای آزمایش موشکی برنامه ریزی کرده بودیم برای سفر به کره جنوبی انتخاب کرد.»
خبرگزاری رسمی کره شمالی پیشتر اعلام کرده بود کیم جونگ اون رهبر این کشور شخصا در مراسم شلیک این موشک ها شرکت داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول ، کره شمالی از آزمایش های موشکی اش به عنوان تمرین قانونی و مشروعی برای دفاع از خود و واکنشی به رزمایش های نظامی آمریکا و کره جنوبی دفاع کرده است.

4949

 

کد N445656

وبگردی