آفتاب

چهار کشته در تظاهرات سالگرد قتل‌عام طرفداران اخوان‌المسلمین مصر

چهار کشته در تظاهرات سالگرد قتل‌عام طرفداران اخوان‌المسلمین مصر

در سالگرد حمله نیروهای دولتی مصر به تظاهر کنندگان حامی اخوان المسلمین، ناآرامی‌ها بار دیگر به این کشور بازگشت و طی آن چهار تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، پنج‌شنبه شب شهرها و استان‌های مختلف مصر صحنه ناآرامی و درگیری میان طرفداران اخوان المسلمین و نیروهای امنیتی بود که بنا بر اعلام دولت قاهره چهار تن از جمله یک پلیس در این ناآرامی‌ها کشته شدند.

بنا بر این گزارش، طرفداران اخوان المسلمین به مناسبت سالگرد سرکوب اسلام گراها در دو میدان رابعه العدویة و النهضة مصر که طی آن نزدیک به هزار تن ظرف چند ساعت قتل‌عام شدند به خیابان‌ها آمدند و با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

شب گذشته استان‌ها و شهرهای مختلف مصر از جمله قاهره پایتخت، اسکندریه، اسیوط، دقهلیه و چندین استان دیگر مصر صحنه ناآرامی بود و بیش از 120 هزار نیروی امنیتی و پلیس سعی در فرونشاندن این ناآرامی‌ها داشتند.

در حمله نیروهای امنیتی و ارتش مصر به جمع تظاهر کنندگان حامی اخوان المسلمین در تابستان سال گذشته که در اعتراض به برکناری محمد مرسی رئیس جمهور اسلام گرای این کشور در دو میدان رابعة العدویة و النهضة مصر تجمع کرده بودند، نزدیک به هزار تن کشته شدند که بنا بر اعلام دیده بان حقوق بشر، این اقدام فجیع ترین قتل‌عام مخالفان در دهه‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام

کد N445616

وبگردی