آفتاب

تاجگردون تشریح کرد: مهم‌ترین تغییر احتمالی در قانون جدید بیمه شخص ثالث

تاجگردون تشریح کرد: مهم‌ترین تغییر احتمالی در قانون جدید بیمه شخص ثالث

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به بررسی اعمال تغییراتی در قانون بیمه شخص ثالث از سوی کارگروهی در کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت که احتمالا جابجایی در راننده محور بودن یا ماشین محور بودن بیمه مهم‌ترین تغییری است که در این قانون اتفاق می‌افتد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به پایان مهلت اجرای آزمایشی قانون بیمه شخص ثالث تا پایان سال جاری، یادآور شد: کمیسیون اقتصادی مجلس در همین رابطه کمیته‌ای را مامور بررسی این قانون کرده که جلسات مفصلی با حضور همه دستگاه‌ها داشته‌اند و جمع‌بندی‌هایی کرده‌اند و این طرح در حال نهایی شدن است تا به زودی به صحن علنی مجلس بیاید.

وی افزود: عمده ایراداتی که به قانون بیمه شخص ثالث وارد است، در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تغییرات احتمالی قانون بیمه شخص ثالث، خاطرنشان کرد: موضوع راننده محور بودن یا ماشین محور بودن بیمه از جمله مواردی است که در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته و بحث‌هایی شده که جابجایی در این رابطه انجام شود.

تاجگردون اضافه کرد: احتمال دارد یک رویکرد ترکیبی انتخاب شود که بتوان ریسک را بین فرد و ماشین توزیع کرد که اگر این اتفاق بیفتد مهم‌ترین تغییری است که در قانون بیمه شخص ثالث اتفاق می‌افتد.

این نماینده مجلس در پایان گفت که قانون بیمه شخص ثالث در سال گذشته برای یک سال و نیم تمدید شده و تا پایان سال جاری مهلت دارد.

انتهای پیام

کد N445355

وبگردی