آفتاب

نامه محسن رضایی به سیدحسن نصرالله/ رژیم صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی است

نامه محسن رضایی به سیدحسن نصرالله/ رژیم صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی است

ایرنا نوشت:

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به دبیر کل حزب‌الله لبنان با تبریک سالروز پیروزی مقاومت اسلامی در جنگ ۳۳ روزه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی است و سلاح مقاومت کارسازترین سلاح در نبرد با دژخیمان کودک‌کش اشغالگر است.

به نقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام، در بخشی از نامه محسن رضایی به سیدحسن نصرالله که به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت اسلامیِ مردم لبنان بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه نگاشته شده، آمده است: بیست و سوم مرداد ماه، سالروز پیروزی مقاومت اسلامیِ مردم لبنان بر رژیم دژخیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است.

وی تاکید کرد: تقارن این روز بزرگ و تاریخی با مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین در غزه، فرصت مغتنمی است تا دیگر بار همه آزادیخواهان و آزادمردان جهان با تحسین و تکریمِ فرزندان مقاومت بر این واقعیت تاکید کنند که رژیم صهیونیستی در مسیر زوال و نابودی است و سلاح مقاومت به عنوان کارسازترین سلاح در نبرد با دژخیمان کودک کش اشغالگر، همچنان مورد توجه مجاهدانِ راستین راه خداست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با نکوداشت یاد شهدای والامقام مقاومت، این روز بزرگ را به دبیر کل حزب‌الله لبنان و جنبش انقلابی حزب‌الله و نیز به منادیان مقاومت در فلسطین، اعم از حماس و جهاد اسلامی و دیگر مجموعه‌های قهرمان‌سازِ آن خطه، تبریک گفت و از خداوند برای مجاهدان عرصه مقاومت توفیق و پیروزی مسالت کرد.

رژیم صهیونیستی در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی به لبنان حمله کرد که با مقاومت مردم این کشور و بویژه حزب‌الله لبنان رو به رو شد و نتوانست به اهداف خود دست یابد؛ این جنگ پس از ۳۳ روز مقاومت ملت لبنان در ۱۴ اوت ۲۰۰۶ میلادی (۲۳ مرداد) و با قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل پایان یافت.

این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به روز مقاومت اسلامی نامگذاری شده است.

 

23503

کد N445292

وبگردی