آفتاب

پنتاگون: تمرکز بر آسیا-اقیانوسیه همچنان در مرکز استراتژی آمریکاست

پنتاگون: تمرکز بر آسیا-اقیانوسیه همچنان در مرکز استراتژی آمریکاست

با وجود ناآرامی‌های اخیر در خاورمیانه، آمریکا اعلام کرد هم‌چنان تمرکز خود را بر منطقه آسیا – اقیانوسیه قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت: علیرغم این حقیقت که در حال حاضر رخدادهای زیادی در سراسر جهان در حال بروز است و پنتاگون همچنان درباره این مسائل به بحث و بررسی می‌پردازد اما طرف اصلی صحبت‌ها و گفت‌وگوهای وزارت دفاع آمریکا و توجه پنتاگون بیشتر به سوی منطقه آسیا-اقیانوسیه معطوف است.

وی ادامه داد: آمریکا 350 هزار نیرو در منطقه آسیا-اقیانوسیه (شرق‌دور و حوزه اقیانوس آرام) دارد که بیشتر آنها متعلق به نیروی دریایی است و پنج کشور از هفت کشور معاهده ائتلافی آمریکا نیز در این منطقه هستند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: البته این به این معنا نیست که ما توجه و تمرکز خود را به سایر نقاط جهان از دست بدهیم. ما می‌دانیم که تعهدات امنیتی در سراسر جهان به ویژه در خاورمیانه، آفریقا و اروپا داریم و به همکاری قدرتمند خود با این کشورها و بر اساس این تعهدات ادامه می‌دهیم. ما هیچ بی توجهی نسبت به این مناطق نداریم.

کربی به این مسئله اشاره کرد که "استراتژی دفاعی وزارت دفاع آمریکا که ما آن را انجام می‌دهیم به ما اجازه می‌دهد تا به توازن مجدد در منطقه آسیا – اقیانوسیه توجه ویژه داشته باشیم و همچنان بر سایر نواحی جهان نیز تمرکز داشته باشیم."

در همین حال چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا که روز چهارشنبه از سفر خود و توقفی در هند به آمریکا بازگشت، با نارندرا مودی، نخست وزیر هند و وزیر امور خارجه این کشور درباره اهمیت تداوم تقویت دفاعی میان دهلی و واشنگتن به گفت‌وگو پرداخت.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پایان گفت: پنتاگون به دنبال تداوم همکاری‌های دفاعی با دولت جدید هند است.

انتهای پیام

کد N445264

وبگردی