آفتاب

روسیه از تحریم های غرب 200 میلیارد دلار خسارت می بیند

روسیه از تحریم های غرب 200 میلیارد دلار خسارت می بیند

مسکو- ایرنا- آلکسی کودرین عضو هیات مدیره شورای اقتصادی تحت نظارت ریاست جمهوری روسیه و وزیر دارایی سابق این کشور پیش بینی کرد تحریم های اقتصادی آمریکا و کشورهای غربی علیه روسیه دست کم 200 میلیارد دلار به این کشور خسارت وارد کند.

به گزارش ایرنا، کودرین روز پنجشنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: تحریم های اقتصادی و مالی که غرب بخاطر مساله اوکراین در مورد روسیه وضع کرده است بر وضع اقتصاد این کشور تاثیر شدید خواهد گذاشت.

وی افزود: اظهارات اخیر ایگور سچین رییس شرکت روس نفت که خسارت وارده به این شرکت بر اثر تحریم ها را یک و نیم هزار میلیارد روبل (معادل 42 میلیارد دلار) ارزیابی کرد گواهی بر این واقعیت است.

کودرین خاطرنشان کرد: وزارت توسعه اقتصادی روسیه در حال حاضر پیشنهاد رییس شرکت روس نفت را برای خرید اوراق قرضه این شرکت با استفاده از منابع مالی صندوق رفاه ملی روسیه بررسی می کند هر چند که این صندوق چنین موجودی در اختیار ندارد.

آمریکا و اتحادیه اروپا در ماههای اخیر به دلیل اختلاف با روسیه در مساله اوکراین چند بسته تحریم علیه این کشور وضع کرده اند.

این تحریم ها در عرصه های اقتصادی و مالی بوده و تعدادی از شرکت های بزرگ دولتی روسیه و بخش های اقتصادی و موسسات مالی و بانک های آن تحریم شده است.

انتظار می رود غرب در ماههای اینده هم تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کند.

اروپام*5*391*518/1547
کد N445179

وبگردی