آفتاب

اسپانیا یک شبکه اعزام کننده جهادگرایان به سوریه و عراق را متلاشی کرد

اسپانیا یک شبکه اعزام کننده جهادگرایان به سوریه و عراق را متلاشی کرد

مادرید- ایرنا- پلیس اسپانیا با همکاری پلیس مراکش یک شبکه که به جذب ، تامین مالی و اعزام جهادگرایان به سوریه و عراق می پرداخت را در شهرهای سئوتا و کاستیخوس در جنوب اسپانیا و تتوان و فاس در شمال مراکش متلاشی کرد .

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه ، وزارت کشور اسپانیا روز پنجشنبه ضمن اعلام این خبر ، در اطلاعیه ای ادامه داد که این شبکه قصد داشت که دست به یک بمب گذاری در مراکش بزند.

وزارت کشور افزود این شبکه متشکل از 9 تروریست،دراین چهار شهر مستقر بودند وبرخی از آنها ارتباطات قوی با اسپانیا داشتند.

دولت اسپانیا گفت که دستگیری اعضای این شبکه به لطف تحقیقات چند ماهه از این افراد و در چارچوب تلاش برای پیش بینی و مبارزه علیه تهدید تروریستی جهادگرایی انجام گرفت.

به گفته منابع پلیس ، دستگیر شدگان مسوول فعالیت های جذب ، حمایت مالی و اعزام جهادگرایان مراکشی و دیگر ملیت ها به سوریه و عراق بودند تا که پس از آن به گروه تروریستی داعش ملحق شوند .

تحقیقات پلیس حاکی از آن است که جهادگرایان جذب شده ، از سوی این شبکه تعلیمات استفاده از سلاح ، مونتاژ و جاسازی مواد منفجره افزون بر سرقت خودرو می دیدند تا که در حملات تروریستی انتحاری یا مبارزه در مناطق جنگی شرکت کنند .

منابع پلیس اشاره کردند که برخی از این فعالان ممکن است که در اقدامات خشونت آمیز علیه سربازان سوریه و عراق نظیر سر بریدگی ها که تصاویر آنها را در اینترنت گذاشته ا ند و از طریق شبکه های اینترنتی اجتماعی پخش شده ، شرکت کرده باشند .

اروپام *1*491**1547
کد N445178

وبگردی