آفتاب

پایان همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

پایان همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور

تهران-ایرنا- ششمین و آخرین روز برگزاری همایش سراسری روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور عصر روز پنج شنبه با سخنان دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و بعد از نشست ویژه «حوزه و سیاست خارجی» پایان یافت.

به گزارش ایرنا، در دو روز نخست اولین همایش روسای نمایندگیهای کشورمان در خارج از کشور در دولت تدبیر و امید، سفرای جمهوری اسلامی ایران در مناطق و کشورهای مختلف جهان، با شرکت در جلسات تخصصی و کارشناسی حوزه های منطقه ای خود با حضور معاونین و مدیران کل حوزه های اروپا و امریکا، آسیا و اقیانوسیه، عربی و آفریقایی، حقوقی و بین المللی، کنسولی و امور ایرانیان و مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای، موانع، چالش ها و همچنین فرصت های فراروی دستگاه دیپلماسی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این همایش که با سخنرانی رییس جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد، روسای نمایندگی های ایران میزبان روسای قوای مقننه و قضائیه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، معاون اول رئیس جمهور و وزرای اقتصادی، سیاسی، امنیتی و فرهنگی بودند . در جریان این نشستها، مهمترین مسائل و موضوعات سیاست و روابط خارجی در ابعاد خرد و کلان در حوزه های منطقه ای و بین المللی و در عرصه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران همچنین با حضور در مرقد مطهر رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران با آرمان های آن امام بزرگوار تجدید بیعت نموده و با حجت الاسلام سید حسن خمینی دیدار کردند.

روسای نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور در مهمترین بخش از همایش در دیدار با مقام معظم رهبری از بیانات و رهنمودهای مهم ایشان در زمینه رئوس برنامه و حرکت کلان و رویکرد دستگاه دیپلماسی بهره مند شدند.

شبس**9241**1551
کد N445167

وبگردی