آفتاب

حماس:بازی رژیم صهیونیستی با کلمات مانع از دستیابی به آتش بس دائمی شد

حماس:بازی رژیم صهیونیستی با کلمات مانع از دستیابی به آتش بس دائمی شد

تهران - ایرنا - خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و عضو هیات فلسطینی مذاکره کننده در قاهره گفت : بازی رژیم صهیونیستی با کلمات باعث به تاخیر افتادن دستیابی به توافق آتش بس دائمی در نوار غزه شده است .

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، الحیه روز پنجشنبه پس از بازگشت از قاهره در گفت وگوی مطبوعاتی در بیمارستان الشفا در شهر غزه این مطلب را ابراز داشت.

وی افزود: اگر بازی دشمن صهیونیست با الفاظ نبود، دیروز می توانستیم در باره آتش بس توافق کنیم. توافقی که می توانست به نبرد اسراییل علیه غزه که از هفتم ماه گذشته میلادی آغاز شد، پایان دهد.

وی توضیح داد: روند مذاکرات سخت و دشوار بود. دشمن صهیونیست در وقت کشی بسیار حرفه ای است.

وی خاطرنشان کرد: هیات فلسطینی مذاکره کننده در قاهره چهار خواسته داشته است: اول: توقف هر گونه اقدام تجاوزکارانه علیه نوار غزه، دوم: پایان محاصره این منطقه، سوم : پایان نقض حقوق فلسطینیان از سوی رژیم اشغالگر قدس در آب و خاک سرزمین خود و چهارم : بهره مند شدن مردم غزه از ساخت فرودگاه و بندر.

بر اساس این گزارش، مطابق آمار رسمی فلسطینی در اثر تجاوز اسراییل علیه نوار غزه تا کنون دو هزار نفر شهید و در حدود ده هزار نفر زخمی شدند.

خاورم ** 1487 **1144**1577
کد N444980

وبگردی