آفتاب
معاون اداره کل فرهنگی قوه قضائیه:

تهامی از امضای تفاهمنامه بین دستگاه قضایی و دانشگاه علوم قرآنی خبر داد

تهامی از امضای تفاهمنامه بین دستگاه قضایی و دانشگاه علوم قرآنی خبر داد

معاون فرهنگ دینی و سازمانی اداره کل فرهنگی قوه قضائیه گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی عظمت و شکوهی دارد به خاطر سختی است که شهدا و آزادگان کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا ) منطقه کویر، حجت الاسلام سیدعلی تهامی در مراسم تجلیل از آزادگان و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در بین کارکنان دادگستری استان کرمان اظهار کرد: تجلیل از آزاگان تجلیل از همه خوبی‌ها، رشادت‌ها، صبر و استقامت است.

وی اظهار کرد: سختی اسارت را هیچکس نه می‌داند و نه می‌تواند آن را درک کند، مگر کسانی که آن را سپری کرده‌اند. اگر امروز جمهوری اسلامی عظمت و شکوهی دارد به خاطر سختی است که شهدا و آزادگان کشیده‌اند.

وی اظهار کرد: اسراء دربند نبوده‌اند، بلکه آزادگانی با شرافت هستند. مانند آن آزاده کرمانی که در هنگام اسارت شعار مرگ بر صدام را سر داد.

معاون اداره کل فرهنگی قوه قضائیه فعالیت‌های قرآنی دستگاه قضایی را بسیار مطلوب دانست و گفت: فعالیت‌های قرآنی این سازمان از نظر کیفی و کمی سیر صعودی خود را طی می‌کند.

وی اظهار کرد: در سال گذشته مسابقات قرآنی محدودتر بود اما خوشبختانه در سال جاری با شرکت کنندگان چشمگیری رو به رو بودیم همچنین امیدواریم در سال آینده خانواده‌های قوه قضائیه هم در این مسابقات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: انس با قرآن برای همگان یک امر ضروری است، به خصوص برای کسانی که دارای شغلی حساس باشند؛ زیرا باید همیشه از هشدارهای قرآنی استفاده کنند.

تهامی از امضای تفاهمنامه بین دستگاه قضایی و دانشگاه علوم قرآنی خبر داد و گفت: کلیه آموزش‌های مجازی قرآن برای کارکنان دستگاه قضایی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان این‌که «انس با قرآن در دستگاه قضایی باید بیش از جاهای دیگر باشد» اظهار کرد: فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی همراه با مفاهیم قرآنی برای خانواده‌های کارکنان قوه قضاییه انجام شده است. در سال گذشته که مرحله اول این فعالیت‌ها بود 3 هزار قرآن توزیع شد که مدتی بعد بر اساس نیاز شش هزارجلد قرآن کریم اضافه شد و در سال جاری با چاپ 7 هزار جلد باز هم متقاضیان زیادی تماسی می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: «بر بال ملائکه» کتابی است که چاپ و در اختیار همه استان‌ها قرار گرفته است. همچنین مسابفات قرآنی در سال جاری نوسط قوه قضائیه در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد N444951

وبگردی