آفتاب
انصاری در گفتگو با مهر خبر داد:

حضور فرجی‌دانا در زمان مقرر برای پاسخگویی به سوالات/ استیضاح حق نمایندگان است

حضور فرجی‌دانا در زمان مقرر برای پاسخگویی به سوالات/ استیضاح حق نمایندگان است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وزیر علوم در زمان مقرر برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در صحن علنی حاضر خواهد شد.

حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سوالات مطرح شده از وزیر علوم توسط برخی نمایندگان مجلس اظهار داشت: پرسش سوال و توضیح خواستن از وزرا درباره ابهاماتی که نمایندگان دارند وظیفه آنها است و دولت هیچ مشکلی از این بابت ندارد.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به تصمیم نمایندگان برای استیضاح فرجی‌دانا بیان کرد: استیضاح حق نمایندگان است و وزیر علوم نیز در فرصت 10 روزه و مقرر زمانی را برای حضور در مجلس اعلام و توضیحات مورد نظر خود را ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه وزیر علوم در زمان حضور خود در مجلس پاسخ های خوبی برای سوالات نمایندگان خواهد داشت، تصریح کرد: دولت یازدهم از ابتدای آغاز فعالیت خود تاکنون همواره نسبت به تعامل و همبستگی دو قوه مجریه و مقننه تاکید بسیار داشته که در همین رابطه نیز رئیس جمهور هر هفته روزهای دوشنبه میزبان هر یک از مجامع نمایندگان استانی بوده است تا شخصا امور مربوط به نمایندگان را پیگیری کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت یازدهم نسبت به تعامل با قوه مقننه و قوه قضائیه خوش بین است و از هرگونه اقدامی به منظور افزایش سطح همکاری ها دریغ نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام انصاری در پاسخ به این سوال که از ابتدای تشکیل دولت یازدهم تاکنون نمایندگان مجلس چه تعداد سوال را از دولت مطرح کرده اند، گفت: میزان و تعداد سوالات نمایندگان مجلس از دولت یازدهم طبق آماری که وجود دارد از 800 سوال عبور کرده و دولت نیز توسط وزرا، معاونین آنها به سوالات نمایندگان پاسخ داده اند.

کد N444739

وبگردی