آفتاب

منابع نزدیک به اردوغان:داود اوغلو نخست وزیر جدید ترکیه خواهد شد

منابع نزدیک به اردوغان:داود اوغلو نخست وزیر جدید ترکیه خواهد شد

آنکارا- ایرنا - رسانه ها و نویسندگان نزدیک به ˈرجب طیب اردوغانˈ رییس جمهوری منتخب ترکیه مدعی شدند که ˈ احمد داود اوغلوˈ وزیر خارجه فعلی ترکیه به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب خواهد شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، بررسی رسانه ها و دیدگاه های منابع نزدیک به حزب حاکم ˈعدالت و توسعهˈ و اردوغان نشان می دهد که در میان گزینه های احتمال انتصاب به نخست وزیری موقت ترکیه ، ˈداود اوغلوˈ شانس بیشتری دارد.

ˈ حسین یایمانˈ استاد دانشگاه غازی آنکارا و نویسنده رورنامه وطن که به حمایت ار حزب حاکم ترکیه اشتهار دارد امروز نوشت که از سخنان اردوغان چنین استنباط کرده است که گزینه اصلی وی برای تصدی پست نخست وزیری ترکیه ، داود اوغلوست.

برخی محافل نزدیک به دولت آنکارا نیز گمانه زنی کرده اند که ˈ هاکان فیدانˈ رییس فعلی سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه (میت) هم به عنوان وزیر خارجه جدید معرفی می شود.

ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه که در انتخابات روز یکشنبه گذشته ریاست جمهوری این کشور پیروز شد ، ششم شهریورماه کار خود را در سمت ریاست جمهوری آغاز می کند.

نخست وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه در ژوئن سال 2015 این سمت را برعهده خواهد داشت.

از ˈ بلند آرینچˈ ، ˈمحمد علی شاهینˈ معاونان اردوغان و ˈبینالی یلدریمˈ وزیر ارتباطات سابق ترکیه نیز به عنوان گزینه های نخست وزیری موقت این کشور یاد می شود.

خاورم ** 2010* 230
کد N444731

وبگردی