آفتاب
آیت الله هاشمی رفسنجانی:

بدنام کردن مسلمانان کار مشترک گروه های تندرو است

بدنام کردن مسلمانان کار مشترک گروه های تندرو است

تهران - ایرنا - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بدنام کردن مسلمانان، کار مشترک گروه های تندرو است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رییس وفاق المدارس شیعه پاکستان و مدیر حوزه علمیه جامعه المنتظر، وحدت مسلمانان را ضرورت شرعی، عقلی و سیاسی شرایط کنونی جهان اسلام خواند و افزود: در فضایی که دیگران سعی در القای خشونت طلبی مسلمانان دارند، بعضی ها با دامن زدن به کینه های قومی و مذهبی، آب در آسیاب دشمن می ریزند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق تاریخی مردم پاکستان گفت: مسلمانی آنان برخاسته از عقاید است و می بینیم که علی رغم فشارها و تبلیغات، به دین خویش پایبند هستند.

وی حوزه های علمیه پاکستان را با مدارسی که طالبان را بلای جان مسلمانان کرده اند، متفاوت دانست و ادامه داد: طالبان، همان وهابیون، سلفی ها، تکفیری ها، داعش، بوکوحرام و القاعده هستند و بدنام کردن اسلام و مسلمانان کار مشترک آنهاست.

آیت الله حافظ سیدریاض حسین نجفی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اوضاع مردم و حوزه های علمیه، به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در ایران و جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امیدوارم بزرگان مسلمانان برای تقویت وحدت و جلوگیری از تفرقه بیشتر وارد عمل شوند.

حجج الاسلام سیدامیرحسین حسینی و محمدحسن تقوی، مدیر جامعه علمیه کراچی و مدیر مدرسه و مؤسسه امام المنتظر قم نیز در این دیدار گزارشی از اوضاع طلبه های پاکستانی در کراچی و قم، سطح دروس، کتاب ها و چگونگی ادامه تحصیل طلاب در دانشگاه های سراسر دنیا ارائه کردند.

سیام ** 9121 ** 1071
کد N444664

وبگردی