آفتاب

یونسی: اتهام تجزیه‌طلبی در دانشگاه‌ها را قبول ندارم/ دولت باید به تخریب‌ها پاسخ دهد

یونسی: اتهام تجزیه‌طلبی در دانشگاه‌ها را قبول ندارم/ دولت باید به تخریب‌ها پاسخ دهد

ایرنا نوشت:

دستیار رییس جمهوری در مورد این که استیضاح کنندگان وزیرعلوم می‌گویند سیاست‌های فرجی دانا در وزارت علوم موجب افزایش تجزیه‌طلبی شده است، گفت: ما این اتهام را به هیچ وجه قبول نداریم و در دانشگاه‌ها نمی‌بینیم.

حجت‌الاسلام علی یونسی روز پنج‌شنبه در نشست علمی مشروطه و اقوام ایرانی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: دولت باید پاسخ تخریب‌ها و نقدها را هم بدهد اما در عین حال نباید وظیفه اصلی را فراموش کرده و خود را به این مسائل سرگرم کند.

دستیار رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها ادامه داد: دولت به این نکته توجه دارد که نباید به این تخریب‌ها مشغول و سرگرم شود.

یونسی در پاسخ به این سوال که تخریب‌ها افزایش پیدا کرده و دولت باید در برابر آن چه واکنشی داشته باشد گفت: سه قوه با یکدیگر هماهنگ بوده، دعواهایی که در گذشته بین قوا وجود داشت دیگر وجود ندارد و همه تابع سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب هستند.

یونسی همچنین در مورد نشست اقوام ایرانی و انقلاب مشروطه گفت: این نشست به بررسی نقش اقوام در تحولات ایران از جمله مشروطه می‌پردازد؛ در زمان مشروطه که استبداد صغیر پیش آمد این اقوام بودند که تهران را نجات دادند و شاه مجبور به فرار شد و این اقوام بودند که با حمایت خود از ایران دفاع کردند.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در استفاده از اقوام به عنوان یک فرصت گفت: اقوام در کشور یک فرصت هستند که باید از ظرفیت آن‌ها استفاده شود.

یونسی با اشاره به تاسیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی گفت: در دولت یازدهم در زمینه فرهنگی تحقیقات نظری خوبی انجام شده اما با کاهش تحقیقات میدانی روبرو هستیم که امیدواریم تاسیس این پژوهشکده این کمبود را برطرف کند.

وی درباره ضرورت وحدت اقوام نیز افزود: افتخار می‌کنیم ملت ایران که در همسایگی کشورهای سراسر آشوب قرار دارد از امنیت کاملی برخوردار است که این امر در سایه وحدت اقوام رقم خورده است.

دستیار رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها، همچنین در مورد تلاش دولت یازدهم برای استفاده از ظرفیت اقوام گفت: دولت یازدهم پیروزی خود را معلول آرای همه اقوام ایرانی می‌داند.

وی افزود: پیروزی قاطع آقای روحانی محصول رای قاطع اقوام بود و آقای روحانی نیز به آن‌ها قول داد که در رفع مشکلات آن‌ها پیش‌قدم شود که برنامه ریزی‌های دولت نیز در این راستا است.

یونسی گفت: سفر رییس جمهوری به استان‌های سیستان و بلوچستان و دیگر مناطق محروم به این دلیل بود که نشان داده شود دولت به وعده‌های خود پای‌بند است؛ دولت هم به حقوق شهروندی پای‌بند است و هم حقوق اقوام مرزنشین ایرانی و رفع محرومیت آن‌ها را در اولویت قرار داده است.

نشست علمی مشروطه و اقوام ایرانی صبح پنجشنبه با هدف بررسی نقش اقوام و اقلیت‌های دینی در نهضت مشروطه با حضور اساتید و برخی بزرگان اقوام و اقلیت‌های مذهبی در سالن همایش‌های سازمان اصناف و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

45503

کد N444578

وبگردی