آفتاب
اسماعیل هنیه:

بدون رفع محاصره غزه برقراری آتش بس دائمی ممکن نیست

بدون رفع محاصره غزه برقراری آتش بس دائمی ممکن نیست

یک رهبر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد تا زمانی که محاصر غزه برداشته نشود، برقراری آتش بس دائمی در این منطقه امکان ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "اسماعیل هنیه" معاون رئیس دفتر سیاسی حماس گفت رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش بس دائمی در نوار غزه باید به محاصره این منطقه پایان دهد. وی طی سخنانی که از شبکه الاقصی فلسطین پخش شد افزود: ملت فلسطین اجازه معامله بر سر حق و مطالباتش را نمی دهد.

هنیه در ادامه ضمن حمایت از مواضع هیئت مذاکره کننده فلسطینی در قاهره اظهار داشت: تهدیدهای اسرائیل موجب پافشاری بیشتر ما بر مطالبات ملت فلسطین می شود که مهمترین آن پایان یافتن محاصره نوار غزه است. وی همچنین از هیئت مذاکره کننده فلسطینی خواست فریب تبلیغات غربی را نخورد.

پیشتر مذاکره کنندگان در قاهره با برقراری آتش بس 72 ساعته در غزه که از یازدهم آگوست آغاز شد و شب گذشته به پایان رسید، موافقت کرده بودند. این در حالی است که بامداد امروز رسانه ها اعلام کردند این آتش بس برای 5 روز دیگر تمدید شده است.  

"موسی ابو مرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کرد که تمدید آتش بس با هدف ادامه مذاکرات و حل و فصل مشکلات و موانع موجود بر سر راه برقراری توافق آتش بس دائم با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

همچنین یک عضو هیئت فلسطینی در قاهره گفت این هیئت پس از مداخلات طرفهای اروپایی و آمریکایی و فشاری که به هیئت فلسطینی وارد آمد، با تمدید آتش بس موافقت کرد و در قبال آن غربی ها متعهد شدند که رژیم اسرائیل را برای پذیرش مطالبات حماس ترغیب کنند.

کد N444535

وبگردی