آفتاب

وزیر دادگستری: ادعاهای پرداخت بدهی بابک زنجانی بررسی می‌شود

وزیر دادگستری: ادعاهای پرداخت بدهی بابک زنجانی بررسی می‌شود

وزیر دادگستری گفت: در حال حاضر افرادی از داخل و خارج کشور ادعا می‌کنند که توانایی پرداخت کل بدهی بابک زنجانی را دارند که این موضوع در دست بررسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه بازدید از کارخانجات زرماکارون در استان البرز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستم قضایی کشور هر ادعا و احتمالی در این خصوص را با جدیت پیگیری می‌کند، ولی در این زمینه نباید خوشبین باشیم.

وی ادامه داد: هم سیستم امنیتی و هم اطلاعاتی کشور و هم عده‌ای از دولت در حال بررسی ادعاهای موجود در این زمینه هستند و اطلاعات افرادی که می‌گویند می‌توانند بدهی بابک زنجانی را به طور تمام و کمال پرداخت کنند بررسی می‌کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه بخش زیادی از منابع پرداخت بدهی واقعی بابک زنجانی از کشور خارج شده و مبلغ کمی از آن در داخل شناسایی و ضبط شده است. به همین دلیل بازگرداندن این مبالغ اندکی سخت به نظر می‌رسد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشد همه راه‌ها برای بازگرداندن حق‌الناس و بیت‌المالی که بابک زنجانی از کشور خارج کرده، بررسی می‌شود و اگر شرایطی برای پرداخت بدهی او ایجاد شود، یک لحظه هم درنگ نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: پرونده بابک زنجانی پرونده‌ای است که سه قوه از ابتدای تشکیل آن با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا در این زمینه به نتیجه مطلوبی برسند.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم 18 هزار میلیارد بدهی بابک زنجانی هرچه سریع‌تر به کشور بازگردد.

وزیر دادگستری درباره پرونده خاوری نیز گفت: این متهم از کشور خارج شده ولی پرونده وی در حال بررسی است و حکم غیابی برای وی صادر خواهد شد.

انتهای پیام

کد N444503

وبگردی