آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

موضوع روغن پالم موضوعی کشوری است

موضوع روغن پالم موضوعی کشوری است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: موضوع روغن پالم موضوعی کشوری است و ما نیز به دستورات وزارت بهداشت در این زمینه استناد می‌کنیم.

محمدحسین صومی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تبعیت از نظر مدیریت ارشد وزارتخانه در مورد روغن پالم سعی داریم مواد غذایی سالم و ایمن به دست مصرف‌کننده برسد و در تمام مواد غذایی استاندارد رعایت شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت از مدت‌ها قبل روی روغن پالم حساس است، ادامه داد: در روزهای اخیر اظهار نظرهای زیادی در مورد روغن پالم صورت می‌گیرد و امیدواریم روغن‌های مضر به زودی از چرخه غذایی خانوارهای ایرانی حذف شود.

وی گفت: با وجود اینکه ما برنامه‌های کلان در زمینه امنیت غذایی انجام داده‌ایم، ولی موضوع روغن پالم بحثی کشوری است و با وجود اطلاع‌رسانی‌های زیادی که در مورد آن می‌شود، بنده در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم. صومی ادامه داد: ادعا نمی‌کنیم به طور صددرصد استانداردها در واحدهای استانی رعایت می‌شود، ولی می‌گویم جهت‌گیری ما به این سمت است و باید نظارت عام حاکم باشد و خود مردم هم با واحدهای متخلف برخورد کنند.

وی با بیان اینکه مردم بهترین ناظرهای کیفی تولید کننده‌های مواد غذایی باشند، خاطرنشان کرد: همانطور که مردم در مورد خدمات و کیفیت ارائه خدمات بیمارستان‌های هستند، انتظار داریم در برخورد با واحدهای صنفی مرتبط با سلامتی هم چون اغذیه فروشی‌های، قنادی‌ها و ...رویه نظارتی داشته باشند.

انتهای پیام

کد N444248

وبگردی