آفتاب
گروسی در گفت‌وگو با ایسنا:

باید از توان چهره‌های بازنشسته در اتاق فکر سیاسی بهره برد

باید از توان چهره‌های بازنشسته در اتاق فکر سیاسی بهره برد

نماینده مردم شهریار گفت: انتقال تجربیات اجرایی توسط چهره‌های شاخص سیاسی چراغ راه آیندگان است. این مسأله مانع از تکرار چرخ‌های معیوب، بن‌بست‌ها و شکست‌های متعدد در حوزه‌های اداری و اجرایی در همه بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: حضور بازنشستگان سیاسی در اتاق مشاوره جریان‌های سیاسی و انتقال تجربیات موجب بصیرت بیشتر و جلوگیری از تجربه چندباره شیوه‌ها و روش‌های تکراری می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اثرگذاری «صداقت» چهره‌های سیاسی در انسجام بخشی به جریان‌های سیاسی، گفت: حضرت علی (ع) بهترین سیاست‌ها را صداقت می‌دانند. توجه به این نکته دقیق باید چراغ راه سیاستمداران جریان‌های اصولگرا و اصلاح طلب باشد. چه اینکه هیچ اقدام یا کلامی جز با صداقت موجب حسرت سیاستمدار به ویژه پس از ترک مناصب اجرایی نمی‌شود. سیاستمدار صادق همواره مورد اقبال افکار عمومی است. به بیان دیگر پایگاه اجتماعی سیاستمداران کهنه‌کار و صادق به مراتب قوی‌تر از پایگاه اجتماعی سیاستمداران کذاب است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت خواستار آسیب شناسی عرصه سیاست توسط بازنشستگان سیاسی و در اختیار قرار دادن تجارب و راه‌کارها به چهره‌های سیاسی جوان‌تر شد و افزود: چه زیباست که چهره‌های سیاسی و بازنشستگان سیاسی صرف نظر از گرایش‌های سیاسی برای آبادانی و توسعه کشور برنامه‌ریزی کنند. جریان‌های سیاسی باید حول منافع ملی متحد شوند تا در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، کشور را به جایگاه بالایی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی ارتقا دهند.

گروسی ادامه داد: حالا کدام چهره‌ سیاسی یا جریان سیاسی افکار عمومی و مسئولان را در این جهت با سرعت بیشتری راهبری می‌کند، این گروه، چهره سیاسی و سیاست برتر است.

نماینده مردم شهریار سیاستمداران دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا را نمونه‌ای برای دنبال کردن منافع ملی آمریکا دانست و افزود: این دو جریان سیاسی غالبا" در آمریکا در عین اختلافات نظر ولی حول منافع ملی کشورشان همواره با یکدیگر اتحاد استراتژیک دارند پس چه خوب است که سیاست سیاستمداران جمهوری اسلامی نیز به جای تخریب موجب رشد در همه عرصه‌ها شود.

گروسی متذکر شد: جریان و چهره‌های سیاسی که پیشرفتی در عرصه‌های داخلی و خارجی برای کشور به وجود نمی‌آورند باید برای همیشه از صحنه سیاسی کشور خداحافظی کنند. اما جریان و چهره‌های سیاسی که همواره حضورشان مفید و موثر است حتی در اطاق فکر جریان‌های سیاسی باید در کنار نظام باقی بمانند.

انتهای پیام

کد N444228

وبگردی