آفتاب
رهبر حزب اتحاد دمکراتیک سوریه:

تا کنون بیش از هزار و 600 تروریست داعش کشته شده اند

تا کنون بیش از هزار و 600 تروریست داعش کشته شده اند

"صالح مسلم" در گفتگو با یک رسانه ترک اعلام کرد تا کنون در درگیری ارتش سوریه با تروریست ها، بیش از هزار و 600 داعشی کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، "صالح مسلم" رهبر حزب اتحاد دمکراتیک سوریه گفت تروریست های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) با کشتن انسان های بی گناه به دنبال تبلیغات و ایجاد وحشت بین مردم هستند. وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تاکید کرد تلاش های داعش در این زمینه به نتیجه نرسیده و آنها در جنگ با ارتش سوریه ناکام گذاشته شده اند.

مسلم در ادامه یادآور شد: بیش از یک سال است داعش با وجود حملات خود نتوانسته یک وجب از خاک سوریه را تصرف کند. وی قدرت ارتش سوریه را ملهم از مردم دانست و گفت در درگیری هایی که ارتش با داعش داشته است توانسته بیش از هزار و 600 نفر از آنها را به هلاکت برساند.

این سیاستمدار سوری در بخش دیگری از این مصاحبه برخورد دوگانه غرب با موضوع تروریسم در منطقه را به باد انتقاد گرفت و گفت در حالی که آمریکا و دیگر کشورهای غربی به دنبال کمک نظامی به کردهای عراق برای مقابله با داعش هستند، با اعمال تحریم ها و فشارهای نظامی و اقتصادی بر سر راه سرکوب تروریسم در سوریه مانع تراشی می کنند.

گفتنی است به دنبال جنایات گسترده تروریست های داعش در شمال عراق علیه اقلیت های مسیحی و ایزیدی، کشورهای اروپایی و آمریکا از ارسال کمک های نظامی برای حمایت از کردهای عراق خبر می دهند.

کد N444128

وبگردی