آفتاب

مسکو موضع گیری ضدروسی استرالیایی را تقبیح کرد

مسکو موضع گیری ضدروسی استرالیایی را تقبیح کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای موضع گیریهای ضد روسی مقامهای استرالیایی را تقبیح کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه گفته شده است: مسکو ادعاهای بی اساس مقامهای استرالیایی را که در روزهای اخیر مسئولیت تشدید بحران در اوکراین و حوادث این کشور ازجمله سرنگونی هواپیمای مالزی را بردوش روسیه می گذارند غیرقابل قبول می داند.

در بیانیه آمده است: مقامهای استرالیا بدون ارایه هیچ گونه مدرکی ادعا می کنند که کاروان کمک های انسانی به مناطق شرق و جنوب اوکراین ممکن است به عنوان دستاویز و بهانه ای برای تهاجم مسلحانه روسیه به این کشور استفاده شود.

وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرده است: جولیا بیشاپ وزیر خارجه استرالیا بیش از دیگران در اظهارات ضدروسی خود زیاده روی می کند در حالی که وی با توجه به مقام خود باید برای حفظ پلهای روابط با روسیه تلاش کند و به تخریب آن نپردازد.

در پایان بیانیه گفته شده است: به نظر می رسد مقامهای دولت استرالیا زیر بار بلندپروازیهای بیش از اندازه خود تصور واقعی از حوادث اوکراین و پیرامون آن را از دست داده اند.

استرالیا در مساله اوکراین از سیاست های آمریکا پیروی می کند که روسیه را مسئول حوادث این کشور می داند و در این رابطه برای مجازات مسکو چند بسته تحریم علیه مقامها و شرکت های این کشور وضع کرده است.

اروپام*5*391*518** 3404
کد N444082

وبگردی