آفتاب

بغداد روز ناآرامی را پشت سر گذاشت

بغداد روز ناآرامی را پشت سر گذاشت

بغداد- ایرنا- پایتخت عراق روز چهارشنبه با حملات گسترده تروریستی بارها لرزید. میدان الطیران در بازار مرکزی،موسوم به ˈباب شرقیˈ ، یکی از نقاطی بود که مورد حمله قرار گرفت؛ در ساعت پرازدحام پیش از ظهر !

برای آنها که کارشان در این بازار است، انفجارهای تروریستی اتفاق غیرمنتظره ای نیست، چرا که این منطقه بطور معمول یک هدف مهم حملات تروریستی است.

منطقه به سرعت به محاصره نیروهای امنیتی درآمد و آمبولانس ها آژیرکشان خود را به محل رساندند و در عین حال ترافیک سنگینی بر روی پل ˈسنکˈ که غرب و شرق دجله را در این منطقه مرکزی به هم پیوند می دهد، ایجاد شد. دست آخر گفته شد در این حمله تروریستی که توسط یک خودرو بمب گذاری شده انجام شد، 11 تن کشته و زخمی شدند.

نزدیک یک اغذیه فروشی در بغداد جدیده منطقه ای در شرق پایتخت، برای دومین بار در یک هفته گذشته خودرو بمب گذاری شده منفجر شد که طی آن 5 تن کشته و 14 نفر زخمی شدند. این منطقه نیز همواره از نقاط مورد هدف حملات تروریستی است.

در منطقه ˈحی عاملˈ در جنوب غرب بغداد نیز مقارن ظهر یک خودرو منفجر شد. نزدیک مقر پلیس بود و طی آن دستکم دو تن از نیروهای پلیس کشته و 4 نفر هم زخمی شدند و همچنین سه غیرنظامی کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

ˈعامریه ˈ در غرب بغداد هم بی نصیب نبود. در اثر یک انفجار 8 تن کشته و مجروح شدند. حمله در یک بازار تره بار انجام شد.

در همین حال، در طول روز چهارشنبه چندین نوبت صدای شلیک سلاح های دستی در مرکز شهر شنیده شد.

سلسله حملات تروریستی از طریق بمب گذاری و حملات با خودروهای بمب گذاری شده و نیز عملیات انتحاری در بغداد، در طول هفته گذشته همچنان ادامه داشته است. حتی در گزارش های تایید نشده، به حملات خمپاره ای در حومه بغداد هم اشاره شده است.

در همین حال، نبرد با نیروهای تروریستی ، بویژه داعش در سراسر مناطق شمالی و شرقی و غربی عراق در روز چهارشنبه ادامه یافت.

استان دیالی در شرق عراق، ازجمله مناطقی بود که طی دو روز گذشته صحنه شدیدترین درگیری ها بوده که منابع از کشته شدن تعداد زیادی از تروریست ها خبر داده اند.

جنگنده های ارتش عراق و نیز هواپیماهای آمریکایی در روز چهارشنبه اهدافی در مناطق شمالی عراق هدف قرار دادند.

خاورم*1*1770* 3404
کد N444054

وبگردی