آفتاب

هند رویکردگزینشی پاکستان درمقابله با گروه های تروریستی را محکوم کرد

هند رویکردگزینشی پاکستان درمقابله با گروه های تروریستی را محکوم کرد

دهلی نو - ایرنا - وزارت دفاع هند روز چهارشنبه در گزارش سالانه خود آنچه را رویکرد گزینشی پاکستان در مقابله با گروه های تروریستی خواند، مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایرنا، این گزارش که یک روز پس از اظهارات تند ˈنارندار مودی ˈ نخست وزیر هند علیه اسلام آباد منتشر شد، تاکید کرده که لازمه هر گفت و گوی مثبت و با معنا برای حل مسایل بین دو کشور به یک محیط عاری از تروریسم و خشونت نیاز دارد.

در این گزارش، دهلی نو می گوید پایگاه های تروریستی در پاکستان وجود دارند و رویکرد انتخابی اسلام آباد در مقابله با گروه های تروریستی در راستای منافع منطقه نیست.

وزارت دفاع هند این گروه ها را خطری بالقوه برای کشورهای منطقه و حتی امنیت داخلی پاکستان دانسته و تاکید کرده است: هند خواهان روابطی دوستانه و صلح آمیز با پاکستان است اما نگرانی های امنیتی با وجود ادامه فعالیت های گروه های تروریستی در درون خاک پاکستان همچنان برای دهلی نو یک امر حل نشده است.

در ادامه این گزارش آمده: هند به طور آشکار اعلام کرده که علاقه مند است تا از طریق مذاکره دو جانبه و صلح آمیز تمام تنش های میان دو کشور را برطرف سازد اما لازمه به نتیجه رسیدن این مذاکرات برقراری یک محیط خالی از تروریسم و دور از خشونت است.

وزارت دفاع هند در گزارش سالانه اش از خودداری اسلام آباد در دستگیری و محکومیت ˈحافظ سعید ˈ رهبر حملات تروریستی سال 2009 در شهر بمبئی و ادامه فعالیت های ضد هندی وی بسیار ابراز نگرانی کرده است.

این گزارش می افزاید که در مذاکرات مقام های مرزی هند و پاکستان، اسلام آباد متعهد شده جهت برقراری آتش بس و تامین صلح و امنیت در امتداد خط کنترل مرزی تلاش کند اما وجود پایگاه های تروریستی در امتداد مرزها و ادامه نفوذ گروه های جدایی طلب به خاک هند نشان دهنده چالش های پیش روی دو کشور است.

وزارت دفاع هند تصریح کرده که حمایت پاکستان از گروه های تروریستی ادامه دارد و گروه های جدایی طلب همچنان در ایالت جامو و کشمیر برای برهم زدن روند دموکراتیک کشور هندوستان تلاش می کنند.

نخست وزیر هند دیروز در سفر به کشمیر در جمع نیروهای ارتش آنچه را که سیاست های ˈجنگ طلبانه ˈ پاکستان خواند، مورد انتقاد کرد.

اسلام آباد نیز در در واکنش این اظهارات نارندار مودی را بی اساس دانست.

آساق * 4 * 1519 * 267 *
کد N443983

وبگردی