آفتاب

پاپ خواستار مداخله سازمان ملل برای تضمین صلح درعراق شد

پاپ خواستار مداخله سازمان ملل برای تضمین صلح درعراق شد

رم - ایرنا - پاپ در نامه ای به ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل، خواستار نهایت تلاش ملل متحد جهت تضمین صلح و حقوق بشر و جلوگیری از خشونت علیه اقلیت های مذهبی و قومی در شمال عراق شد.

به گزارش ایرنا، پاپ در این نامه ضمن ابراز نگرانی شدید از تحولات عراق و اعمال خشونت های تروریست های داعش علیه اقلیت های مذهبی نوشت: اعمال خشونت علیه مسیحیان و سایر اقلیت های مذهبی و قومی در شمال عراق، مصیبتی غیر قابل تحمل است که وجدان همه را در حمایت از قربانیان این خشونت ها تکان می دهد.

پاپ همچنین با اشاره به تصاویر وحشتناکی که هر روز در اینترنت از شمال عراق می رسد، به بان کی مون نوشت: این اشک ها، رنج ها و ناله های صادقانه مسیحیان و سایر اقلیت ها را در سرزمین عزیز عراق، پیش روی جنابعالی شما قرار می دهم.

پاپ افرود: مسیحیان و سایر اقلیت ها در این منطقه مجبور به فرار از خانه وکاشانه خود شده و شاهد نابودی اماکن مذهبی و میراث دینی اشان هستند.

پاپ فرانسیس در تاکید بر تصمیم اخیر خود پیرامون اعزام کاردینال ˈفرنانودو فیلونیˈ به عنوان فرستاده ویژه پاپ به عراق برای التهام دادن رنج انهایی که خواستار صلح و آزدی هستند از بان کی مون خواست تا سازمان ملل از هیچ تلاشی برای تضمین صلح و حقوق بشر و حفظ قربانیان خشونت های داعش علیه مسیحیان و اقلیت های مذهبی دریغ نکند .

وی افزود: باید از خشونت های بیشتر جلوگیری کرد. تجربیات فاجعه بار قرن بیستم و درک ابتدایی کرامت بشر باید به جامعه بین المللی بویژه قوانین و مکانیزم های حقوق بین المللی فشار وارد کند تا هر تلاش ممکن را برای متوقف کردن و جلوگیری از خشونت بیشتر علیه اقلیت ها در عراق انجام دهد.

این در حالی که واتیکان نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای از رهبران مذهبی در کشورهای عربی و اسلامی خواست تا علیه جنایت های داعش موضع گیری رسمی کنند. شورای اسقفی گفت و گو بین المذاهب واتیکان در این بیانیه نوشت: اخراج مسیحیان و آنچه بر سر ایزدیان در عراق آمد، با واقعیت های هیچ مذهبی در جهان سازگار نیست.

شکنجه، گردن زدن افراد و اعدام انسان ها در ملاء عام، ربودن زنان و دختران به عنوان غنیمت جنگی و تخریب نمادهای مذهبی مسیحیت، نیازمند موضع گیری روشن رهبران دینی به ویژه در کشورهای عربی و اسلامی است.

در این بیانیه تاکید شده است: اگر رهبران مذهبی در مقابل این جنایت ها موضع گیری نکنند، ادیان، پیروان آنها و رهبرانشان چه اعتباری خواهند داشت؟

اروپام * 1 *461**1010
کد N443804

وبگردی