آفتاب

رییس سازمان غذا و دارو: ۳۰ مورد تخلف استفاده از پالم در لبنیات تایید شده است

رییس سازمان غذا و دارو: ۳۰ مورد تخلف استفاده از پالم در لبنیات تایید شده است

رییس سازما غذا و دارو گفت: اگر صنعت گران در خصوص کیفیت و سلامت تولیدات لبنی کوتاهی نکنند سرانه مصرف لبنیات افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رسول دیناروند در حاشیه نشست مشترک وزیر بهداشت با رییس موسسه استاندارد، معاون جهاد کشاورزی و رییس اتحادیه شیر و لبنیات و برخی دیگر از مسئولین صنایع لبنی در جمع خبرنگاران افزود: اگر صنعت گران در خصوص کیفیت و سلامت تولیدات لبنی کوتاهی نکنند سرانه مصرف لبنیات افزایش خواهد یافت.

وی هدف از برگزاری این جلسه را، تشویق صنایع لبنی در رعایت ضوابط فنی و استانداردها در تولید فرآورده های لبنی ذکر کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که سرانه مصرف شیر در کشور کاهش پیدا نکند و میزان فعلی نیز افزایش 30 درصدی داشته باشد.

دیناروند دلیل نگرانی در خصوص تخلفات احتمالی در صنعت لبنیات را، ارتقای کیفیت محصولات اعلام کرد و گفت: صنایع لبنی خود خواستار برخورد با متخلفین هستند همچنین وزیر بهداشت نیز بر ادامه تشدید نظارت ها تاکید دارند و برخورد با متخلفین ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: فرآیند تولید شیر و ماست مبتنی بر استفاده از چربی گیاهی نیست و چنین چیزی ممنوع است و علت این برخورد هم نداشتن مجوز در استفاده از این چربی بوده است.

دیناروند با اعلام اینکه، مصرف فرآورده های کم چرب افزایش داشته است گفت: در حدود 20 درصد از فرآورده های پرچرب نظیر پنیر و خامه این چربی وجود دارد و باید این افزودنی بر روی برچسب آن تولیدات قید شود و در این خصوص مهلت داده ایم که بازنگری های لازم را انجام دهند.

وی در خصوص آخرین آمار متخلفین گفت: تاکنون از تعداد 41 مورد تخلف گزارش شده، تعداد 30 مورد قطعی اعلام شده و تولید و توزیع هر فرآورده ای که تخلف آن محرز شده است، متوقف و به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

دیناروند در پایان به مردم اطمینان داد که منعی برای مصرف فراورده های لبنی موجود در بازار وجود ندارد.

۴۷۴۷

کد N443742

وبگردی