آفتاب
رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز:

اصلاح ساختار تامین اجتماعی ضروری است

اصلاح ساختار تامین اجتماعی ضروری است

برای اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی متنی را برای ارسال به نهاد ریاست جمهوری آماده کرده‌ایم/دولت، کارگر و کارفرما هریک به نسبت سهم خود در مدیریت سازمان تامین اجتماعی نقش داشته باشند.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با استناد به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: برای اصلاح ساختار سازمان تامین اجتماعی متنی را برای ارسال به نهاد ریاست جمهوری آماده کرده ایم.

به گزارش ایلنا در کرج، "رضا سرایی" در جلسه ماهیانه این کمیسیون افزود: در این متن درخواست شده که دولت، کارگر و کارفرما هریک به نسبت سهم خود در مدیریت سازمان تامین اجتماعی نقش داشته باشند.

وی اظهار کرد: بدین ترتیب سازمان تامین اجتماعی هم سرمایه هایش را به نحوه مطلوب مدیریت و هم خدمات بهتری ارایه خواهد داد.

وی با اشاره به مشکلات و مسایل ایمنی، بهداشتی و نبود تشکل های کارگری دردوران دهه شصت و هفتاد اظهار کرد: این مشکلات در میان کارفرمایان در آن دوران بحث بر انگیز بود که در حال حاضر، خوشبختانه کمتر شده است.

وی ادامه داد: قوانین کار و بعضی دیگر از قوانین در کشور ما بر اساس معیارهای اروپایی نوشته می شود اما ساختارهای فرهنگی واقتصادی کشور با این قوانین فاصله زیادی داشته و هنوز به سطح استانداردهای لازم نرسیده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارفرمایان، افرادی را که به عنوان کارگزین و نماینده خود انتخاب می کنند، باید در مسایل مختلف از آگاهی لازم برخوردار باشند.

کد N443692

وبگردی