آفتاب
در گفت و گو با ایرنا؛

امیرعبداللهیان: ایران همچنان از عراق در مقابله با تروریسم حمایت می کند

امیرعبداللهیان: ایران همچنان از عراق در مقابله با تروریسم حمایت می کند

تهران-ایرنا- «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه تعیین نخست وزیر عراق را در راستای تکمیل روند سیاسی این کشور دانست و گفت:جمهوری اسلامی ایران همچنان از عراق در مقابله با تروریسم حمایت می کند.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در واکنش به انتخاب نخست وزیر عراق افزود: تعیین «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق از سوی «فواد معصوم» رییس جمهوری این کشور گامی اساسی در راستای تکمیل روند سیاسی است.

امیرعبداللهیان اظهار امیدواری کرد آقای حیدر العبادی در اسرع وقت نسبت به معرفی هیات وزیران به مجلس ملی عراق و تشکل دولت اقدام کند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان ازعراق در مقابله با تروریسم و جریان تکفیری و رسیدن عراق متحد و یکپارچه به امنیت پایدار، رفاه و توسعه ماندگار حمایت می کند.

وی تصریح کرد: نقش برجسته مرجعیت، شخصیت ها،احزاب و گروه های سیاسی و ملی عراق در تحولات این کشور قابل توجه است.

این مقام ارشد وزارت امور خارجه اظهار داشت: بدون تردید مردم عراق اعم از کرد، سنی و شیعه در تامین امنیت و سرنوشت آن کشور و مبارزه با تروریسم نقش اصلی را برعهده دارند.

معاون وزیر امورخارجه گفت: حملات بسیار محدود آمریکا به مواضع داعش در شمال عراق نشان می دهد که کاخ سفید در مبارزه با تروریسم، گزینشی و تبلیغاتی رفتار می کند.

سیام 9173**1572
کد N443688

وبگردی