آفتاب

رایزنی اشتون برای برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درمورد عراق

رایزنی اشتون برای برگزاری نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا درمورد عراق

تهران-ایرنا- سخنگوی ˈکاترین اشتونˈ مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفت که وی در حال رایزنی برای برگزاری نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه در مورد عراق است.

خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد، به گفته سخنگوی اشتون در پی اعلام آمادگی فرانسه و ایتالیا برای شرکت در نشستی به منظور بررسی درخواست مقام های اقلیم کردستان عراق برای دریافت سلاح، وی آماده است تا نشست را در روزهای باقی مانده همین هفته برگزار کند و اکنون مشغول رایزنی با کشورهای عضو در مورد امکان برگزاری و همچنین زمان دقیق جلسه است.

خبر برگزاری این نشست در حالی اعلام می شود که امروز (چهارشنبه) ˈ فرانسوا اولاند ˈ رییس جمهوری فرانسه از ارسال سلاح برای مقام های اقلیم کردستان عراق به منظور مقابله با اعضای گروه تروریستی داعش خبر داده بود.

ˈ لوبومیر زائورالیکˈ وزیر امور خارجه جمهوری چک نیز امروز اعلام کرد که دولتش در حال بررسی امکان تامین سلاح کردهای اقلیم کردستان عراق است که در حال مقابله با گروه تروریستی داعش هستند.

همچنین گفتنی است امروز سه تن از نخست وزیران سابق فرانسه که ریاست حزب راستگرای ˈاتحاد جنبش مردمیˈ را بر عهده دارند، از مقام های این کشور خواستند برای مقابله با اقدامات و تحرکات گروه تروریستی داعش، نشستی را با حضور ایران، ترکیه و قطر در مورد عراق برگزار کنند.

بنا به گزارش روزنامه فرانسوی ˈلو فیگاروˈ، ˈفرانسوآ فیونˈ، ˈآلن ژوپهˈ و ˈژان پییر رافرنˈ در واکنش به جنایات گروه تروریستی ˈداعشˈ در عراق، طی نامه سرگشاده ای به ˈفرانسوآ اولاندˈ برگزاری دو نشست فوق العاده در سطح اتحادیه اروپا و در سطح منطقه ای را خواستار شدند.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند. گروه تروریستی داعش علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده، ادعای تجزیه عراق را دارد.

این گروه تروریستی از 6 اوت (15 مرداد) پس از درگیری های شدید با نیروهای پیشمرگ کرد، شهر مخمور در جنوب شرقی موصل را به تصرف خود درآوردند.

شهر مخمور در فاصله 60 کیلومتری شهر اربیل واقع و شامل چهار منطقه دیبه که، قراج، کندیناوه و الکویر است. این شهر میان سه استان مهم نینوا، اربیل و کرکوک عراق قرار دارد.

اروپام**9157 **1561**5981
کد N443629

وبگردی