آفتاب

واکنش روابط‌عمومی مرکز هنرهای نمایشی به حاشیه‌های پیش آمده برای یک کارگردان

واکنش روابط‌عمومی مرکز هنرهای نمایشی به حاشیه‌های پیش آمده برای یک کارگردان

اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد اسلامی در پی اتفاقاتی که در روزهای اخیر در مورد یکی از کارگردان‌های تئاتر و اظهارات وی رخ داده است بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی اتفاقاتی که چند روز اخیر به دلیل اظهارات محمد یعقوبی نویسنده و کارگردان تئاتر رخ داده و واکنش برخی رسانه ها را در پی داشته است روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی بیانیه ای به این شرح صادر کرده است:

یا ایّها الّذین امنوا اتّقوا اللَّه و قولوا قولاً سدیدا» سوره احزاب آیه 70

به دنبال طرح شبهات و ابهاماتی در بعضی از رسانه‌ها از جمله رسانه ملی در برنامه خبری20:30 مورخ 20 مرداد 1391، در زمینه اجرای برخی از نمایش‌ها و هنرمندان تئاتر در روزهای اخیر به‌ویژه موضوع مطرح شده در مورد کارگردان تئاتر، ذکر نکاتی چند برای تنویر افکار عمومی، ضروری است:

1. شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی، بر اساس درخواست تالار محل اجرای نمایش و توافق هنرمند با مدیر تالار، اقدام به بررسی متن و بازبینی اثر می‌ کند و ضمن توجه به قوانین و آیین‌نامه‌های موجود در حوزه نظارت، نمایش‌های واجد شرایط، مجوز اجرا دریافت می‌کند. از این‌رو، تعداد اجراها و تعدد آثار، صرفاً به دلیل اقبال عمومی مخاطبان اتفاق می‌افتد. ضمن آن که منع قانونی برای تعدد آثار و توالی اجراها وجود ندارد.

2. مطالب بیان شده و نقل قول‌های منتسب به کارگردان نمایش مذکور، هیچ‌گونه ارتباطی با اجراهای اخیر روی صحنه ندارد. به عنوان مثال، اثر حاضر وی، بازتولید تله‌تئاتری است که در سال 1389 در شبکه چهارم سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید و چندین نوبت نیز، از رسانه ملی پخش شده است.

3. از مصادیق همکاری افراد با جریانات اصیل فرهنگی کشور، حضور در جشنواره‌های تئاتر فجر و جشنواره دفاع مقدس و ... است، که وی نیز در طی سال‌های متمادی در این جشنواره‌ها حضور داشته و موفق به کسب جایزه در ادوار مختلف شده است.

57۲۴۴

کد N443511

وبگردی