آفتاب

خالد قدومی: دولت‌های عربی تماشاچی کشتار کودکان فلسطینی هستند

خالد قدومی: دولت‌های عربی تماشاچی کشتار کودکان فلسطینی هستند

نماینده حماس در تهران ضمن بازدید از غرفه‌های خیمه "غزه تنهای پیروز" و نمایشگاه عکس کودکان فلسطینی و طرح اکرام ایتام فلسطینی در جمع مردم به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد قدومی در ابتدای صحبت‌هایش اظهار کرد: شاید شما بهتر از ما آرمان فلسطین را درک کرده‌اید. شما با این حضور خود به ما پیغام می‌دهید که ما تنها نیستیم و ما این همراهی شما را ارج می‌نهیم. وقتی ما در بین شما هستیم احساس می‌کنیم که در بین مردم خود هستیم مقاومت امروز یک الگوی مثال‌زدنی از اراده است که اسراییل را به بن‌بست واقعی رسانده است. رهبران جنبش‌های اسلامی فلسطین امروز از کشته شدن کودکان خود متاثرند ما ۲۰۰۰ شهید دادیم که ۴۰ درصد آن‌ها کودک‌اند. این بهایی است که ملت فلسطین می‌پردازد تا پیامی را به مسلمانان و دولت‌های عربی مخابره کند.

او در ادامه تاکید کرد: دولت‌های عربی امروز شاهد کشته شدن کودکان فلسطینی هستند ولی حکم تماشاچی را دارند و کاری نمی کنند. کودکان ما به آن‌ها اعلام کردند که ما نیازی به ارتش‌های شما نداریم ما را از شر نقشه‌های خود در امان بگذارید و مرزهای خود را باز گذارید.

نماینده حماس درباره سکوت کشورهای عربی نسبت به فجایع غزه بیان کرد: مساله موضع‌گیری‌های ملت‌ها نیست چون ملت‌های عربی و اسلامی مواضع بسیار پیش‌رویی دارند اما متاسفانه مواضع دولت‌های عربی در خور عملکرد و دستاوردهای مقاومت نیست.

وی در ادامه خطاب به مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی افزود: ما یقین داریم که قلب تپنده شما انرژی مضاعفی به ما خواهد داد.

در پایان نیز هدیه‌ای به رسم یادبود به نماینده حماس اهداء شد.

انتهای پیام

کد N443243

وبگردی