آفتاب

نماینده نهبندان در مجلس: مشکلات مردم را به مسوولان محلی ارجاع ندهید

نماینده نهبندان در مجلس: مشکلات مردم را به مسوولان محلی ارجاع ندهید

تهران – ایرنا - نماینده مردم نهبندان در مجلس از مسوولان دولتی و استانی خواست که به مکاتبات نمایندگان رسیدگی و از ارجاع آن به مسوولان محلی که مشکلی را حل نمی کند، پرهیز شود.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، «مراد هاشم زهی» در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک به مناسبت روز خبرنگار و تسلیت به بازماندگان سانحه هوایی اخیر، برای تیم مذاکره کننده هسته ای در راستای حفظ اقتدار جمهوری اسلامی آرزوی توفیق کرد.

وی در ادامه خطاب به رییس جمهوری یادآور شد: مناطق محروم به ویژه شهرستان های محروم نهبندان و سربیشه را دریابید و به شعار اعتدال جامه عمل بپوشانید و وزرا مکلف شوند حداقل در راستای شعارهای انتخاباتی رییس جمهوری حرکت و عمل کنند.

نماینده مردم نهبندان در مجلس گفت: آنچه ما به عنوان نماینده مردم به ویژه در عزل و نصب ها می بینیم این است که بر خلاف شعارها عمل می شود و متاسفانه در انتصابات، زد و بندهای سیاسی، جناحی، فامیلی و سفارشی متداول شده و به شایسته سالاری وعده داده شده کمتر بها داده می شود.

وی افزود: در مقطع حساس کنونی که هر روز شاهد اولویت توجه به حوزه نفت و انرژی و افزایش تولید گاز در کشور هستیم و تکمیل خطوط گازی و استفاده گاز توسط ملت موجب صرفه جویی در مصرف نفت وبنزین شده، قطعا گامی به سوی خودکفایی خواهد بود. با این وجود متاسفانه به انتقال گاز و احداث خط لوله سربیشه به نهبندان توجهی نمی شود.

وی از وزارت راه و شهرسازی خواست به اجرای مصوبه دولت درباره احداث خط آهن شرق کشور توجه کند به دلیل اینکه تاکنون هیچ اقدام عملی در این مورد صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس نهم خواستار رسیدگی به وضعیت جاده های «حادثه خیز» حوزه انتخابیه اش شد و با تاکید بر توجه به تکمیل خط لوله نهبندان به سربیشه گفت: در محاسبه تعرفه برق حوزه انتخابیه ام به تعرفه برق مناطق گرمسیری توجه نمی شود و همچنین آب رسانی به 500 روستای این منطقه با تانکر انجام می شود.

نماینده مردم نهبندان در مجلس به احداث سد آبخیز داری، اهدای تسهیلات به کشاورزان و دامداران، بیمه محصولات کشاورزی، تامین علوفه و کود کشاورزی و همچنین تکمیل و تجهیز بیمارستان 200 تختخوابی دانشگاه علوم پزشکی در استان خراسان به مسوولان اجرایی تذکر داد.

هاشم زهی بر تامین علوفه دامداران و همچنین بر اولویت داشتن حل مشکلات بهداشتی و درمانی مردم نهبندان و سربیشه تاکید کرد.

وی رسیدگی به وضعیت سهمیه دانشجویان علوم پزشکی و احداث بیمارستان نهبندان و نیز تجهیز راه ها را از دیگر اولویت های حوزه انتخابیه اش عنوان کرد.

نماینده مردم نهبندان در مجلس بر لزوم رسیدگی مسئولان دولتی و استانی به مکاتبات نمایندگان و پرهیز از ارجاع آن به مسوولان محلی که مشکلی را حل نمی کند تاکید کرد.

هاشم زهی همچنین در پایان نطق خود خطاب به آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا و اسراییل جنایتکار نیز باید بدانند در مقابل عزم و اراده مسلمین جهان هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

سیام**1058**1572
کد N443140

وبگردی