آفتاب
شوهانی با اشاره به حواشی روز گذشته مجلس،

برخی نمایندگان تحمل کوچکترین نقدی را ندارند و فقط مجلس را به حاشیه می‌برند

برخی نمایندگان تحمل کوچکترین نقدی را ندارند و فقط مجلس را به حاشیه می‌برند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نمایندگان بیشترین انتقادات را از طریق نطق و استیضاح و سوال و مصاحبه‌های خود انجام می‌دهیم اظهار کرد: با این وجود برخی از نمایندگان تحمل کوچکترین نقدی را ندارند و بدشان نمی‌آید که مجلس را به حاشیه ببرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، احمد شوهانی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس با بیان اینکه پاشنه آشیل این دولت و این مجلس مباحث اقتصادی به ویژه بیکاری است گفت: بسیاری از همکاران ما بدشان نمی‌آید که مجلس را به مسائل فرعی و حاشیه‌ای ببرند.

وی ادامه داد: همانطور که روز گذشته رئیس مجلس تاکید کردند در وضعیت موجود مجلس باید به رفع دغدغه‌های مردم و رفع معضلات اقتصادی توجه داشته باشند.

نماینده مردم ایلام در مجلس بحران بیکاری را در کشور جدی دانست و افزود: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بیکار از مجلس و از ما نمایندگان انتظار بیشتری دارند اما متاسفانه مجلس به جای توجه به چنین موضوعات اصلی به مسائل فرعی می‌پردازد.

شوهانی خاطر نشان کرد:‌ ما نمایندگان بیشترین انتقادات را از طریق نطق، سخنرانی، مصاحبه، سوالات، و استیضاح‌ها مطرح می‌کنیم اما تحمل کوچکترین نقدی را نداریم. لذا لازم است برخی همکاران سعه صدر خود را بالا ببرند.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: علی رغم این که اقدامات دولت شما در یک سال گذشته قابل دفاع است اما این مدت فرصت خوبی برای بررسی عملکرد مدیران شما وجود دارد که بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای لازم است عملکرد وزرا و بخصوص استانداران به دقت بررسی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یاد آور شد: رئیس جمهور و دولت می‌دانند که مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس چه نقش والایی در صیانت از کشور داشتند و در حال حاضر داعشی‌ها در شهرهای هم مرز با عراق حضور دارند و فاصله‌ی مرکز استان ایلام با مرز بسیار کم است که حداقل خواسته‌ی کارکنان این استان از دولت این است که از حق مرزی برخوردار شوند.

شوهانی در ادامه بیان کرد: در وضعیت موجود حتی کارکنان قراردادی شهرهای مهران و دلهران از این حق استفاده نمی‌کنند که از دولت می ‌خواهیم به این موضوع رسیدگی کند.

وی در پایان درخصوص وضعیت نگران کننده ریزگردها، نابودی جنگل‌های زاگرس، نابودی حیات وحش، آتش سوزی در جنگل‌های زاگرس و همچنین اخراج مدیریت وسوء مدیریت در سازمان محیط زیست به رئیس سازمان محیط زیست تذکر داد.

انتهای پیام

کد N442922

وبگردی