آفتاب
جروزالیم پست گزارش داد:

حمله احزاب مخالف به نتانیاهو بواسطه پیروزی حماس در جنگ غزه

حمله احزاب مخالف به نتانیاهو بواسطه پیروزی حماس در جنگ غزه

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی از افزایش میزان مخالفت با نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ویژه در میان رهبران احزاب راست گرا پس از حملات اخیر این رژیم به غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، رهبران احزاب راستگرای اسرائیل انتقادات خود از "بنیامین نتانیاهو" را افزایش داده و حتی برخی از آنها معتقدند که اسرائیل در غزه شکست خورده است.

"ایزاک هرزوگ" رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در جمع ساکنان "نتیو هاسارا" در مرز با غزه گفت: نتانیاهو در مورد شکست در غزه با مردم اسرائیل صادق نیست.

ایزاک هرزوگ

هرزوگ از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمایت کرد اما پایان دادن به آن را کاری اشتباه خواند و گفت: هر کسی که بگوید حماس را شکست داده ایم دروغ می گوید. پیروزی واقعی فقط از طریق توافق دیپلماتیک و نه راهی دیگر بدست می آید. مشکل این است که حقیقت را به شما نمی گویند.

"اریه دری" رئیس حزب شاس رژیم صهیونیستی نیز در انتقاد از نتانیاهو گفت: کابینه ائتلافی نتانیاهو حتی پیش از آغاز حمله به غزه نیز دچار اختلاف شده بود.

وی رهبران حزب خانه یهودی و ایزرائیل بیت نیو (همپیمانان نتانیاهو) را متهم کرد که بجای حمایت از نتانیاهو در وضعیت امنیتی اخیر، اقدام به افزایش قدرت خود در برابر نخست وزیر رژیم صهیونیستی کرده اند.

دری در ادامه گفت: از زمان ربوده شودن نوجوان اسرائیلی، احزاب مخالف موافقت خود را با اقدامات نتانیاهو اعلام کردند اما در این میان احزابی که با نتانیاهو ائتلاف کرده بودند در جهت عکس حرکت کرده و در مقابل وی ایستادند. آنها پیروزی بزرگی را تقدیم حماس کردند. زیرا کابینه و احزابی که ائتلاف کرده بودند دچار اختلاف بودند. آیا زمانیکه وزیران کابینه می گویند نتانیاهو از این جنگ هیچ چیز بدست نیاورد و ما برای چه جنگیدیم. برای چه 64 نفر از نظامیان ما جان خود را از دست دادند و برای چه مناطق جنوبی ما ناآرام شد، آیا می توان گفت که در جنگ پیروز شده ایم؟

آریه دری

در این میان دیگر حزب راست گرای رژیم صهیونیستی یعنی لیکود نیز از آتش بس برقرار شده میان این رژیم و غزه انتقاد کرده است.

در همین رابطه "تزیپی هاتوولی" معاون وزیر حمل نقل اسرائیل که از اعضای حزب لیکود است گفت: توافق آتش بس موجب از دست رفتن تمام دستاوردهایی جنگ شده و پیروزی را تقدیم حماس می کند. هر نوع توافقی که امتیازی را به حماس بدهد موجب شرمندگی نظامیان ما خواهد شد.

"دنی دانون" از اعضای کنیست رژیم صهیونیستی نیز گفت: اگر به موجب توافق آتش بس به رهبران حماس یعنی "اسماعیل هنیه" و "محمود زهار" مصونیت داده شود، امنیت اسرائیل دچار خدشه خواهد شد. شما نباید با تروریست ها توافق کنید. این توافق موجب افزایش قدرت نظامی حماس در نوار غزه می شود.

"میری رگو" یکی دیگر از اعضای کنیست نیز گفت: هرگونه توافقی با حماس موجب می شود که آنها آماده حمله بعدی به اسرائیل باشند.

انتقادات مقامات رژیم صهیویستی از نتانیاهو در حالی است که روز گذشته اعلام شد رژیم صهیونیستی حاضر است برای رسیدن به توافق با حماس امتیازاتی را به حماس داده و بخشی از محدودیت های موجود علیه غزه را نیز لغو کند.

کد N442915

وبگردی