آفتاب

درخواست بایدن از بارزانی برای همکاری با مامور تشکیل دولت جدید عراق

درخواست بایدن از بارزانی برای همکاری با مامور تشکیل دولت جدید عراق

رئیس منطقه کردستان عراق از آمادگی خود برای همکاری با حیدر العبادی مامور تشکیل دولت جدید این کشور در پی درخواست معاون رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  الغدپرس، مسعود بارزانی حمایت خود را از مامور شدن حیدر العبادی برای تشکیل دولت جدید اعلام کرد و گفت برای همکاری با وی آماده است.

بارزانی در تماس تلفنی با جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا، آمادگی خود را برای همکاری با مامور تشکیل دولت جدید عراق اعلام کرد که در بیانیه کاخ سفید به آن اشاره شده است..

بر اساس این بیانیه، بایدن، بارزانی را به همکاری با حیدرالعبادی برای تشکیل دولت فراگیر ترغیب کرده است.

بر اساس این بیانیه، بارزانی حمایت خود را از مامور شدن العبادی اعلام کرد و از تمایل خود برای همکاری با وی و دیگر رهبران عراق برای رویارویی با چالشهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی پیش روی عراق سخن گفت.

این در حالی است که هیثم الجبوری از نمایندگان ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی امضاکنندگان مامور شدن حیدر العبادی به تشکیل دولت جدید را ناقضان قانون اساسی دانست و گفت کشورهایی برای کنار گذاشتن نوری المالکی به سبب مقابله وی با طرحهای شوم آنها برای تجزیه و غارت ثروتهای عراق تلاش کردند.

به گفته وی، مصوبات دادگاه فدرال و نتایج انتخابات پارلمانی اخیر، دستیابی ائتلاف دولت قانون به بالاترین میزان آرا را مورد تایید قرار می دهد و بر این ا ساس، ائتلاف، نوری المالکی را به عنوان تنها نامزد معرفی کرد و هر کس این مسئله را نادیده گرفت و توافقات را درباره نامزدی مالکی و انتخاب العبادی بر هم زد و زیر پا گذشت، در حقیقت علیه قانون اساسی و عرف سیاسی کودتا کرده است

کد N442679

وبگردی