آفتاب

استقبال محافل بین‌المللی از ماموریت حیدر العبادی برای تشکیل دولت عراق

استقبال محافل بین‌المللی از ماموریت حیدر العبادی برای تشکیل دولت عراق

پس از آنکه فواد معصوم، حیدر العبادی را برای تشکیل دولت عراق مکلف کرد، محافل بین‌المللی از مکلف شدن العبادی برای تشکیل دولت استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، "عبدالله بن عبدالعزیز" پادشاه عربستان به فواد معصوم رئیس جمهور، سلیم الجبوری رئیس پارلمان و حیدر العبادی نخست وزیر مکلف عراق تبریک گفت. پادشاه عربستان تاکید کرد که باید عراق جایگاه خود را در جهان اسلام و عرب حفظ کند و باید وحدت این کشور حفظ شود.

پادشاه عربستان در پیام تبریک به فواد معصوم عنوان داشت: ما به شما به دلیل تصدی پست ریاست جمهوری کشور دوست و برادر عراق و به این دلیل که آقای حیدر العبادی را به عنوان نخست وزیر مکلف کرده‌اید تبریک می‌گوئیم و برای کشور دوست و برادر عراق آرزوی برقراری امنیت و ثبات و شکوفایی را داریم.

از سوی دیگر، ‌پارلمان عربی به حیدر العبادی به دلیل مکلف شدن وی برای تشکیل دولت جدید عراق تبریک گفت.

احمد بن محمد الجروان رئیس پارلمان عربی در بیانیه‌ای عنوان داشت: پارلمان عربی پشت مردم عراق می‌ایستد و خواهان یکپارچگی و دوری از اختلافات است تا از این طریق عراق از خطراتی که آن را تهدید می‌کند محافظت شود.

وی افزود: شرایط مرحله نابسامان کنونی ایجاب می‌کند که همگان برای عراق یکپارچه و دارای حاکمیت که بتواند به خواسته‌های تمام اقشار مردم عراق جهت برقراری امنیت و ثبات و زندگی کریمانه جامه عمل بپوشاند تلاش کنند.

از سوی دیگر، نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب به حیدر العبادی تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که دولت وحدت ملی فراگیری در عراق تشکیل شود.

وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مکلف کردن حیدر العبادی برای تشکیل دولت یک تحول مثبت و مهم است و ما امیدوار هستیم که وی در این پست موفق باشد. ما از رهبران سیاسی عراق می خواهیم تا به صورت توافقی عمل کرده و از تشکیل دولت جدید حمایت کنند.

رئیس جمهور عراق در مراسم مکلف کردن عبادی به وی گفت: مردم عراق امانتی در گردن تو خواهند بود العبادی نیز در خطاب به رئیس جمهور عراق گفت من تلاش خواهم کرد تا از حسن ظن فراکسیون های سیاسی و مردم عراق برخوردار باشند.

انتهای پیام

کد N442454

وبگردی