آفتاب

اردن خواستار وحدت برای مقابله با تجاوز صهیونیست ها به غزه شد

اردن خواستار وحدت برای مقابله با تجاوز صهیونیست ها به غزه شد

تهران - ایرنا - دولت اردن در اقدامی کم سابقه، خواستار ˈوحدت کشورهای جهانˈ برای مقابله با تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، توقف فوری جنایات و حمایت از مردم فلسطین در برابر کشتار مسلمانان و ویرانی خانه های آنان از سوی این رژیم شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری اردن ( پترا)، ˈناصر جودتˈ وزیر خارجه این کشور این سخنان را در چهل و یکمین اجلاس فوق العاده وزرای خارجه ˈسازمان همکاری اسلامیˈ در جده که به ریاست ˈسعود الفیصلˈ وزیر خارجه عربستان برگزار شد، مطرح کرد.

جودت افزود: جنایت های رژیم صهیونیستی فقط نقض آشکار قوانین بین المللی نیست، بلکه نقض تمامی قوانین بشردوستانه و ارزش های اخلاقی است.

وی تاکید کرد: اردن به دلیل ارتباط با مردم فلسطین و مسایل این گروه، از هیچ تلاشی برای دفاع از حقوق آنان کوتاهی نمی کند و از همه توان و امکانات خود برای دفاع از فلسطین در مقابله با تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی استفاده می کند.

وی افزود: اردن تلاش های زیادی برای مذاکره و هماهنگی با اعضای دایم شورای امنیت و هیات فلسطین و گروههای فلسطینی در سازمان ملل برای ابراز موضع خود نسبت به تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی و توقف خونریزی در سرزمینهای کرده است .

جودت به تلاش های اردن برای همکاری و هماهنگی با کشورهای عضو شورای امنیت برای صدور قطعنامه ای کرده و خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، عقب نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از این منطقه و حل ریشه ای مشکلات و پایان دادن به محاصره نوار غزه شد.

جودت بر حمایت اردن از تلاش ها برای دستیابی به آتش بس دایمی و احترام و تلاش های ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل تاکید کرد و همچنین خواستار هرگونه تلاش برای پایان دادن به رنج های مردم فلسطین و توقف کشتار بی گناهان و احترام به قوانین بین المللی بشر دوستانه شد.

جودت بر وحدت همه کشورها برای فراهم کردن کمک های بشردوستانه و پاسخگویی به درخواست سازمان ملل و آژانس های امداد رسانی فعال در نوار غزه تاکید کرد.

تجاوز پنج هفته ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از دو هزار غیرنظامی فلسطینی را شهید کرد.

این رژیم همزمان با جنایت در نوار غزه، به اقدامات جنایتکارانه علیه فلسطینیان در قدس شرقی به ویژه ˈمسجد الاقصیˈ ادامه می دهد.

رسانام** 1453**1651
کد N442438

وبگردی