آفتاب

کشف تونلی نزدیک خانه رئیس‌جمهوری سابق یمن

کشف تونلی نزدیک خانه رئیس‌جمهوری سابق یمن

کمیته امنیت عالی یمن از وجود تونلی در نزدیکی منزل علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن خبر داد. این کمیته اعلام کرد: وزیر کشور و رئیس دو دستگاه امنیت سیاسی و ملی کشور از این تونل دیدن کرده و تحقیقات در این خصوص در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه العربیه، کمیته امنیت عالی اعلام کرد: تونلی در نزدیکی منزل علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن کشف شده است که تحقیقات در این خصوص در حال ادامه است.

حزب کمیته مردمی با کشف این تونل اعلام کرد که پیشتر نیز تلاش‌هایی با هدف ترور علی عبدالله صالح انجام شد که به شکست انجامید و این نقشه شبیه به نقشه انفجار کاخ ریاست جمهوری است که در آن صالح و رهبران کشور را مورد هدف خود قرار داده بود و میان این دو اتفاق ارتباط وجود دارد.

در همین راستا مقامات یمنی، تحقیقاتی را در خصوص کشف چاهی که در نزدیکی خانه علی عبدالله صالح کشف شده آغاز کردند.

این حزب تاکید کرد: همواره در طول 33 سال نقشه‌هایی برای ترور رهبران کشور وجود داشته است.

کمیته امنیت عالی اعلام کرد که در خصوص کشف این تونل شکایت خود را مطرح کرده است.

این کمیته تاکید کرد: این تونل با طول 88 متر در شمال منزل رئیس جمهوری سابق در خیابان صخر واقع شده است.

در همین خصوص عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور کنونی یمن از کمیته امنیت عالی خواسته تا از این تونل دیدن و از چگونگی حفر آن و ابزار استفاده شده در آن با خبر شود.

کمیته امنیت عالی اعلام کرد که برای بررسی این موضوع کمیته‌ای با حضور وکیل دستگاه امنیت ملی، وکیل وزارت کشور، ماون امنیت جنایی و مدیر شاخه امنیت سیاسی پایتخت کشور تشکیل شده است.

انتهای پیام

کد N442278

وبگردی