آفتاب
قنبری در گفت‌وگو با ایلنا:| 194502

استیضاح‌كنندگان بزودی توسط ملت استیضاح خواهند شد

استیضاح‌كنندگان بزودی توسط ملت استیضاح خواهند شد

استیضاح‌كنندگان با استیضاح وزیر علوم اندك وجه خود در نزد ملت را از دست می‌دهند/ستیضاح وزیر علوم به دلیل تقابل طیف اقلیت افراطی با دولت یازدهم است/دانشگاه‌ها در طول دوران دولت سابق به حیاط خلوت افراطیون تبدیل شده بود/وزیر علوم دست كسانی را كه با استفاده از رانت دولت قبل به جایی رسیده‌اند، رو كند.


                           

یك نماینده سابق مجلس با بیان اینكه استیضاح‌كنندگان با استیضاح وزیر علوم اندك وجه خود در نزد ملت از دست می‌دهند، تاكید كرد: البته این افراد در سال آتی توسط ملت ایران استیضاح خواهند شد و ملت كه اعمال آنها را رصد می‌كنند، رفتارشان را نخواهند بخشید.





داریوش قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص استیضاح وزیر علوم گفت: استیضاح آقای فرجی‌دانا كاملا سیاسی و به دلیل تقابل طیف اقلیت افراطی با دولت یازدهم است.





وی ادامه داد: افراطیون عزمشان را جزم كرده‌اند تا دولت را در راستای استیفای حقوق ملت با مشكل روبرو سازند و شمشیر را از رو كشیده‌اند و چون در یك سال گذشته احساس می‌كردند كه اگر اقدام اینچنینی انجام دهند ممكن است با واكنش افكار عمومی روبرو شوند، سكوت كردند و حال، تقابل مستقیم را كلید زده‌اند.





این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینكه افراطیون خواستار استیضاح هستند و نه اكثریت میانه‌رو مجلس، یادآور شد: افراطیون كه اقلیتی پرسروصدا را شامل می‌شوند، با استیضاح وزیر علوم سعی می‌كنند تا از دولت انتقام‌گیری كنند و از عصبانیت‌شان از شكست در انتخابات قبلی بكاهند و با استیضاح این پیام را به جامعه بدهند كه چیزی تغییر نكرده است.





قنبری با بیان اینكه فرجی‌دانا از گزینه مطلوب افراطیون برای انتقام‌گیری است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها در طول دوران دولت سابق به حیاط خلوت افراطیون تبدیل شده بود و آنها سعی می‌كنند تا این حیاط خلوت از آنها گرفته نشود و شرایط در دانشگاه‌ها تغییر نیابد.





نماینده مردم ایلام در مجالس هفتم و هشتم با تقدیر از عملكرد وزیر علوم در دوران مدیریتش تاكید كرد: اقدامات آقای فرجی دانا نشان می‌دهد كه ایشان در صیانت و دفاع از خواست ملت پایداری ورزیده‌اند و مطالبات ملت را محلی برای معامله قرار نداده است.





وی با تاكید بر اینكه وزیر علوم نباید از استیضاح نگران باشد، تصریح كرد: ایشان باید در صحن علنی مجلس حقایق رخ داده را بیان كنند و دست كسانی را كه با استفاده از رانت دولت قبل به جایی رسیده‌اند، رو كند.





این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این استیضاح چیزی از شأن آقای فرجی دانا نه تنها كم نمی‌كند، بلكه موجب افزایش شأن آقای وزیر هم می‌شود و حتی اگر آقای فرجی دانا در مجلس هم رای نیاورند، جایگاه بالایی درافكار عمومی و جامعه دانشگاهی پیدا كرده‌اند چراكه از حقوق ملت كوتاه نیامده‌اند.





قنبری اضافه كرد: انتظار از آقای روحانی و سایر اعضای دولت یازدهم این است كه در راستای حقوق ملت استوار گام بردارند و از حقوق ملت دفاع كنند و حقوق ملت را ملعبه بده و بستان‌های سیاسی قرار ندهند.





سخنگوی فراكسیون خط امام در مجلس هشتم با بیان اینكه استیضاح‌كنندگان با استیضاح وزیر علوم اندك وجه خود در نزد ملت از دست می‌دهند، ابراز داشت: البته این افراد در سال آتی توسط ملت ایران استیضاح خواهند شد و ملت كه اعمال آنها را رصد می‌كنند، رفتارشان را نخواهند بخشید.





وی در پایان تاكید كرد: استیضاح‌كنندگان بیم آن دارند كه اگر وزیر علوم بر مسند وزارت باقی بماند دیگر تخلفات دولت قبل آشكار شود و می‌خواهند دیگر تخلفات افشا نشود.




                       
کد N442225

وبگردی