آفتاب

آمریکا و استرالیا متعهد به ایجاد روابطی مثبت و موثر با چین شدند

آمریکا و استرالیا متعهد به ایجاد روابطی مثبت و موثر با چین شدند

استرالیا و آمریکا در نشست دولتی سیدنی بار دیگر بر تعهد خودشان نسبت به ایجاد روابطی مثبت و موثر با چین تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جولی بی‌شاپ، وزیر امور خارجه و دیوید جانستون، وزیر دفاع استرالیا و جان کری، وزیر امور خارجه و چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا در نشست سالانه دو طرف با یکدیگر دیدار کردند.

در بیانیه مشترک منتشر شده از این نشست آمده است، هر دو کشور تمایل خودشان را برای ایجاد روابطی قوی‌تر با چین از طریق دنبال کردن مذاکرات در خصوص مسائل امنیتی استراتژیک و همچنین توسعه همکاری‌های عملی در حمایت از منافع مشترکشان در حفظ صلح و ثبات منطقه و احترام به قوانین بین‌الملل ابراز کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: استرالیا و آمریکا از مشارکت‌های چین در تلاش‌های بین‌المللی و عملیات‌های حفاظت از صلح سازمان ملل برای مبارزه با دزدی دریایی در خلیج عدن و همچنین مشارکت پکن در مانور حاشیه اقیانوس آرام سال 2014 استقبال کردند.

در این بیانیه همچنین ذکر شد استرالیا و آمریکا به دنبال پیوستن به مانور نظامی "کواری" چین، یک مانور دفاعی سه جانبه که قرار است در اکتبر سال جاری میلادی در استرالیا برگزار شود، هستند.

بی‌شاپ گفت: یکی از بخش‌های کلیدی رایزنی دو طرف معطوف به افزایش تعداد تفنگداران دریایی آمریکا مستقر در استرالیا به 2500 تن است که با هدف حمایت از صلح و ثبات طولانی مدت در اقیانوس هند و منطقه آسیا – پاسیفیک صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N442176

وبگردی