آفتاب

الاخبار: نیروهای بین المللی حاضر به استقرار در مرزهای سوریه ولبنان نیستند

الاخبار: نیروهای بین المللی حاضر به استقرار در مرزهای سوریه ولبنان نیستند

بیروت – ایرنا – روزنامه لبنانی « الاخبار» به نقل از یک منبع نوشت که « نیروهای بین المللی صلح بان وابسته به سازمان ملل متحد مستقر در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی (یونیفل) حاضر نیستند در مرزهای بین سوریه و لبنان مستقر شوند».

به گزارش ایرنا، الاخبار در شماره روز چهارشنبه خود به نقل از این منبع افزود: نیروهای یونیفل معتقدند که گروه های تروریستی تکفیری مستقر در مرزهای لبنان و سوریه خود را دشمن غرب می خوانند و هیچ تضمینی برای سلامتی آنها وجود ندارد.

این روزنامه لبنانی اضافه کرد: نیروهای یونیفل گفته اند که حتی اگر حزب الله لبنان هم تضمین کند که این نیروها از جانب گروه های تروریستی تکفیری مورد تعرض قرار نمی گیرند، حاضر نیستند در مرزهای سوریه و لبنان مستقر شوند.

الاخبار به نقل از منبع خود نوشت: لبنانی ها بهتر است بدنبال کسب حمایت های بیشتر و فوری برای ارتش خود باشند تا بتواند در مرزها با قدرت مستقر شود و کشورهای جهان آماده هستند به ارتش لبنان برای تامین امنیت کمک کنند البته این کمک ها شامل سلاح های جنگی نمی شود.

درهمین چارچوب « جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان دیروز( سه شنبه) در اجلاس ویژه سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان در خصوص نوار غزه، خواستار حمایت همه کشورها از ارتش لبنان شد.

گروه 14 مارس بویژه حزب جریان المستقبل که در چارچوب رویکرد حمایت از گروه های مسلح مخالف نظام سوریه و مخالفت با محور مقاوت ضد صهیونیستی خواستار خروج حزب الله از سوریه است، همواره بر طبل استقرار نیروهای بین المللی در مرزهای لبنان با سوریه می کوبد و حتی حاضر نیست به ارتش لبنان در این زمینه اعتماد و تکیه کند.

خاورم ** 1324
کد N442143

وبگردی