آفتاب

دو دستگی بریتانیایی ها در حمایت از حملات هوایی این کشور علیه داعش

دو دستگی بریتانیایی ها در حمایت از حملات هوایی این کشور علیه داعش

لندن – ایرنا - نتایج نظرسنجی موسسه ˈیوگوˈ که روز چهارشنبه منتشر شد، موید آن است که مردم بریتانیا درخصوص حمایت از حمله هوایی این کشور به مواضع گروه تروریستی داعش در شمال عراق، مردد و دچار دو دستگی شده اند.

به گزارش ایرنا، براساس نتایج نظرسنجی این موسسه که برای روزنامه ˈسان ˈ صورت گرفته، 37 درصد از کسانی که مورد پرسش واقع شده اند؛ موافق پیوستن انگلیس به حملات هوایی آمریکا علیه داعش و 36 درصد با آن مخالف و 27 درصد بی طرف هستند .

این نتایج حاکی از تردید و انشقاق مردم بریتانیا درخصوص حمله نیروی هوایی این کشور علیه مواضع گروه تروریستی داعش است.

در همین حال براساس نتایج نظرسنجی موسسه یوگو، 74 درصد از مردم بریتانیا با اقدام دولت این کشور برای پرتاب کمک های امدادی بشردوستانه برای آوارگان در شمال عراق توسط نیروی هوایی انگلیس موافق هستند و تنها 12 درصد با آن مخالف اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از آن است که 54 درصد از مردم بریتانیا که مورد پرسش واقع شده اند از حملات هوایی آمریکا علیه مواضع نیروهای تروریستی داعش حمایت می کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی، 20 درصد از بریتانیایی ها که مورد پرسش واقع شده بودند ، مخالف حملات آمریکا و 26 درصد بی طرف بوده اند .

این درحالی است که نظرسنجی تابستان سال گذشته این موسسه نشان می داد که 47 درصد از مردم بریتانیا مخالف حملات موشکی احتمالی آمریکا علیه سوریه و تنها 25 درصد با آن موافق هستند.

مقامات انگلیسی به رغم اعلام حمایت از حملات محدود نظامی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق، گفته اند که حمایت آنها از این حملات، تنها جنبه بشردوستانه و لجستیکی خواهد داشت.

اروپام **5** 1552 ** 1917
کد N441988

وبگردی