آفتاب

شرکت علی جنتی در نشست سازمان همكاری‌های اسلامی(OIC) در مورد تحولات غزه

شرکت علی جنتی در نشست سازمان همكاری‌های اسلامی(OIC) در مورد تحولات غزه

جمهوری اسلامی ایران خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص به غزه برای بررسی ابعاد این فاجعه انسانی و تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی در محاكم بین‌المللی است و از وحدت و مبارزات گروه‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر حمایت می‌نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی در نشست كمیته اجرایی سازمان همكاری‌های اسلامی(OIC) در شهر جده عربستان سعودی پیرامون بررسی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه تشكیل شده، شركت کزد.
به گزارش ایلنا، در این نشست علی جنتی طی سخنانی مواضع كشورمان در خصوص جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها علیه مردم غزه را تبیین و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای كمك به مردم فلسطین و بویژه ساكنین غزه تاكید کرد.

وی ابراز امیدواری كرد تا در این نشست تصمیمات و راهكارهای عملی برای كمك به مردم بی‌دفاع غزه، تامین نیازهای اضطراری بشردوستانه و فراهم نمودن تمهیدات لازم برای بازسازی ویرانی‌های ناشی از حملات رژیم صهیونیستی اتخاذ شود.

جنتی نسبت به ضعف و انفعال مجامع بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل برای برخورد با رژیم متجاوز صهیونیستی انتقاد کرد و اضافه کرد: با توجه به اینكه مسئله فلسطین مهمترین اولویت امت اسلامی و سازمان همكاری‌های اسلامی است بنابراین از این سازمان انتظار می‌رود اقدامات موثری را در جهت رفع و كاهش مصائب و مشكلات مردم فلسطین ایفا نماید.

وی افزود: سازمان همكاری‌های اسلامی با توجه به ظرفیت بالای كشورهای اسلامی از توان مضاعفی برای ایفای نقش موثرتر در یاری رساندن به مردم غزه و استیفای حقوق مسلم ملت مظلوم فلسطین برخوردار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران به سیاق اقدامات گذشته، از ابتدای این بحران با الهام از آموزه‌های اسلامی و وظیفه انسانی خود برای ارسال هرچه سریع‌تر كمك‌های بشردوستانه مانند تجهیزات پزشكی، دارو و غذا اعلام آمادگی كرد كه امیدواریم با بازگشایی گذرگاه‌ها این خواسته محقق شود.

جنتی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هم‌صدا با آزاداندیشان جهان، ضمن تاكید بر لغو كامل محاصره نوار غزه بر بازگشایی هرچه زودتر تمامی گذرگاه های مرزی به منظور ورود كمك های بشردوستانه و دسترسی پزشكان و امدادگران به مجروحان تاكید می‌نماید.
وی افزود:جمهوری اسلامی ایران خواستار اعزام هیات تحقیق و تفحص به غزه برای بررسی ابعاد این فاجعه انسانی و تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی در محاكم بین‌المللی است و از وحدت و مبارزات گروه‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر حمایت می‌نماید.

لازم به ذکر است كمیته اجرایی سازمان همكاری های اسلامی به درخواست كشورهای اسلامی در جده عربستان برای بررسی اوضاع غزه و دیگر سرزمین‌های فلسطین تشكیل جلسه داد و در آن كشورهای عضو در سطح وزراء، معاونین وزراء و روسای هیات‌ها شركت داشتند. قرار است بعد از بحث و بررسی موضوع توسط وزراء بیانیه‌ای در این رابطه صادر شود. در نشست سازمان همکاری های اسلامی برای بررسی تحولات غزه در ترکیب هیات ایرانی که ریاست ان با علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودك حمید بعیدی‌نژاد مدیركل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی وزارت امورخارجه ودهقانی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان همكاریهای اسلامی نیز حضور داشتند.

کد N441937

وبگردی