آفتاب

نوش آبادی: وزارت ارشاد با حاشیه سازان برخورد می کند

نوش آبادی: وزارت ارشاد با حاشیه سازان برخورد می کند

تهران- ایرنا- معاون حقوقی، مجلس و اموراستان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با افرادی که بخواهند با زبان یا رفتار خود برای این وزارتخانه حاشیه درست کنند برخورد می شود.

«حسین نوش آبادی» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره نمایش «خرکتور» در تالار وحدت و انتقاد برخی از نمایندگان استان های آذری زبان کشور در این زمینه افزود: این موضوع پیگیری و اجرای این نمایش تعطیل شد.

وی ادامه داد: این نمایش بخاطر نام نامناسبی که داشت ، به ذهن متبادر می کرد که شاید به برخی افراد و اشخاص توهین شده و سوء تفاهماتی نیز به وجود آورده بود که به شدت با این نمایش برخورد شد و از اجرای آن جلوگیری کردیم.

نوش آبادی با بیان اینکه انتخاب نام این نمایشنامه نوعی بی سلیقگی بود، ادامه داد: هیچ فردی معترض محتوای آن نبود اما بر روی اسم این نمایشنامه همه معترض بودند که نباید این نام را به هر قصد و نیت انتخاب می کردند.

معاون حقوقی وزارت ارشاد و اسلامی خاطرنشان کرد: ما برای اجرای خواست نمایندگان محترم، حتی با توجه به اینکه ضرر و زیان های زیادی متوجه تهیه کننده و نویسنده این نمایشنامه شد، اما برای حفظ مصالح ملی و جلوگیری از تنش ها اجرای این نمایشنامه را متوقف کردیم.

وی به هنرمندان کشور توصیه کرد که زحمات خود را با اقدامات ناشیانه از بین نبرند.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره گزارش شب گذشته خبر 20.30 درباره کارگردان تئاتری که در اجراهای خود به مقدسات احترام نمی گذارد، خاطر نشان کرد: این فرد ادعاهایی داشته که باید همه جوانب آن بررسی شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی التزام دارد به تمامی افرادی که در عرصه فرهنگ جامعه وارد می شوند و آثاری را خلق می کنند تاکید کند که به حقوق، ارزش ها و باورهای مردمی ملتزم باشند.

وی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نظارتی که در حوزه های فرهنگی و هنری دارد نخواهد گذاشت که افراد ارزش های فردی و سلیقه های شخصی خود را در عرصه فرهنگ اعمال کنند.

نوش آبادی اظهار داشت: وزارت ارشاد برای اجرا و نمایش هر اثر هنری مجوز صادر می کند و ادعای افراد مهم نیست بلکه ضوابط و مقررات باید اجرایی شود.

معاون وزیر ارشاد تاکید کرد که وزارت ارشاد اجازه نخواهد داد که افراد علایق فردی خود را وارد فرهنگ کنند و لذا هرگونه رفتار خلاف این معیارها و ضوابط مورد تایید ما نیست و افرادی که بخواهند با زبان و یا رفتار خود برای وزارت ارشاد حاشیه درست کنند ما با آنها برخورد می کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگ باید پاک و مقدس باقی بماند، ادامه داد: قاطبه هنرمندان و چهره های فرهنگی کشور ما انسان های فرهیخته و متعهد به نظام و کشور هستند و اگر کسانی بخواهند به این اعتقادات بی توجهی کنند مجالی برای عرض اندام و خودنمایی آنها داده نمی شود.

سیام**9103**1449
کد N441792

وبگردی