آفتاب

آخوندی: در مورد متهمان حادثه سقوط هواپیما پیش داوری نکنید/ مبلغ ریالی از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت هوایی اختصاص یابد

آخوندی: در مورد متهمان حادثه سقوط هواپیما پیش داوری نکنید/ مبلغ ریالی از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت هوایی اختصاص یابد

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید این کمیسیون از سازمان هواپیمایی کشور برای بررسی حادثه سقوط هواپیما گفت: آخوندی در این جلسه خواستار اختصاص مبلغ ریالی از صندوق توسعه ملی برای توسعه صنعت هواپیمایی شد و از نمایندگان و مسئولان خواست یکدیگر را محکوم نکرده و پیش داوری نکنند.

علیرضا خسروی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران از شرکت هواپیمایی کشور گفت: در این جلسه مدیران شرکت های هواپیمایی، مدیران شرکت سپاهان ایر، رئیس سازمان هواپیمایی، رئیس سازمان فرودگاه ها، وزیر راه و شهرسازی و تعدادی از اعضای انجمن حمل و نقل هوایی حضور داشتند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه مدیران صنعت هوایی کشور گزارشی از پیشرفت های این صنعت و حادثه سقوط هواپیما ارائه دادند.

عضو کمیسیون عمران افزود: در این جلسه وزیر راه و شهرسازی بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر بر صنعت هوایی کشور تاکید کرد، آخوندی معتقد بود باید مبلغ ریالی از صندوق به توسعه صنعت هوایی اختصاص یابد. مبلغ ارزی در همه جا به درد ما نمی خورد.

خسروی ادامه داد: آخوندی معتقد بود نمایندگان برای شفاف سازی حادثه اگر اطلاعاتی دارند در اختیار تیم بررسی قرار دهند و ما بهتر است همدیگر را محکوم نکنیم زیرا بعد از بررسی کارشناسان متهمان حادثه معلوم می شود نباید پیش داوری کرد.

نماینده مردم سمنان گفت: مهندس هاشمی رئیس کمیسیون در این جلسه پیرامون آزادسازی قیمت بلیت هواپیما صحبت کرد و از عدم ارائه گزارش سقوط هواپیما در کیش انتقاد نمود.

وی تصریح کرد: از سال 59 تا امروز 34 فروند هواپیما در کشور سقوط کرده که چهار فروند هواپیما آمریکایی، هشت فروند روسی  و 6 فروند هلندی، سه فروند فرانسه و سه فروند ساخت کشور اوکراین بوده اند.

وی با بیان اینکه تحریم ها در سقوط هواپیما و کاهش کیفیت هواپیماها موثر هستند گفت: البته باید دانست که هواپیماهای آمریکایی نیز بی نقص نیستند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان مبنی بر اینکه خاموش شدن موتور هواپیما نمی تواند علت سقوط هواپیما باشد گفت: هواپیما اگر حتی دو موتور خود را از دست بدهد می تواند برای مدتی پرواز کرده و بعد از آن به سلامت فرود آید اما اگر در حین نشستن یا بلند شدن برای موتور هواپیما مشکلی پیش آید احتمال سقوط زیاد است زیرا کنترل هواپیما سخت است.

 

 

 

کد N441771

وبگردی