آفتاب
در دیدار هیاتی از نخبگان، نمایندگان و اصحاب رسانه‌ سوری

ولایتی: ایران قدرتمند می‌تواند از منافع خود و دوستانش حمایت کند

ولایتی: ایران قدرتمند می‌تواند از منافع خود و دوستانش حمایت کند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: با توجه به تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران امروز هیچ کسی فکر هجوم به کشورمان را نمی‌کند چرا که همه می‌دانند ایران قدرتمند بوده و می‌تواند از منافع خود و دوستانش در منطقه حمایت کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که عصر سه‌شنبه با هیاتی از نخبگان، نمایندگان و اصحاب رسانه‌ سوریه دیدار داشت ملت سوریه را دوست و برادر خواند و خاطرنشان کرد: ما از بشار اسد، رییس‌جمهور این کشور به خاطر مقاومتی که در زمان هجوم بیگانگان کرد تقدیر می‌کنیم.

او ادامه داد: این پایداری و مقاومت در برابر هجوم مزدوران بیگانه بدون حضور ملت سوریه امکان‌پذیر نبود و حالا که شما به نمایندگی طرف ملت سوریه این‌جا هستید ما می‌توانیم پیروزی‌های پیاپی سوریه را به شما تبریک بگوییم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تأکید بر مقاومت ایران و سایر کشورهای دوست او در مقابل رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ایران، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان هم‌چنان علیه اقدامات رژیم صهیونیستی و حامیان آن ایستادگی می‌کنند. با این حال شاهد هستیم که در برخی مواقع دشمنان ما همزمان به سوریه، لبنان وعراق هجوم می‌آورند و تلاش می‌کنند در تمام این بخش‌ها به طور هم‌زمان آشوب به‌پا کنند. به همین دلیل است که من به خودمان و شما برادران سوری این پیروزی‌های پی‌درپی را تبریک می‌گویم.

ولایتی ادامه داد: اگر این پیروزی‌ها و مقاومت‌ها نبود در حال حاضر این زنجیره مقاومت از بین رفته بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع افزود: این مرکز محلی برای تحقیقات در رابطه با سیاست‌های کلی مربوط به مجمع تشخیص مصلحت نظام است که بر اساس قانون، اختیارش را از مقام معظم رهبری گرفته‌اند و در آن پژوهش‌هایی در حوزه‌های کلان کشور، مربوط اداره کشور صورت می‌گیرد که این پژوهش‌ها در همه حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، علمی و ... است که به اداره کشور مربوط باشد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان سوریه در رابطه با تحریم اقتصادی ایران از سوی غرب و راه‌های مقابله با این تحریم‌ها خاطرنشان کرد: ملت ما از شروع انقلاب تا امروز همواره مورد تحریم قرار گرفته و به آن عادت دارد و چاره‌ای که ما برای رهایی از این تحریم‌ها اندیشیده‌ایم در پیش گرفتن اقتصاد مقاومتی است و تا امروز هم از همین طریق انقلاب و تمامیت ارزی کشورمان را حفظ کرده و به تحقیقات و پژوهش‌های‌مان در عرصه‌های مختلف ادامه داده‌ایم.

او تأکید کرد: این اولین‌بار نیست که ما تحت تحریم اقتصادی قرار گرفته‌ایم و هدف آن‌ها از این تحریم‌ها این است که می‌خواهند از تحقیقات هسته‌ای‌مان که در جهت مقاصد صلح‌آمیز است دست برداریم ولی این امر قطعاً غیرممکن خواهد بود.

ولایتی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای پافشاری می‌کند تصریح کرد: ما با مقاومت و پایداری تمام به راه‌مان در این زمینه ادامه خواهیم داد و با وجود ادامه فشارها از سوی کشورهایی مانند آمریکا خواهان استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای هستیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در بخشی از سخنانش به وضعیت فعلی سوریه پرداخت و گفت:‌ سوریه در حال حاضر قله بحران را پشت سر گذاشته است و به تدریج به وضعیت گذشته برمی‌گردد زیرا به نظر می‌رسد این کشور بیش از 50 درصد مشکلات گذشته خود را حل کرده است و مردم سوریه به زندگی عادی خود بازگشته‌اند و می‌بینیم که ملت، ارتش و دولت این کشور قدرتمندتر از گذشته هستند.

وی با اشاره به مقاومت ایران در مقابل رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: ایستادگی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی و حمایت بی‌دریغ از فلسطین موجب شده است تا کسانی که در منطقه ایجاد شرارت می‌کنند جرأت تجاوز به ایران را نداشته باشند چون می‌دانند ایران قدرتمند بوده و می‌تواند از منافع خود و حتی دوستانش در منطقه حمایت کند.

ولایتی در پایان در پاسخ به سوال یکی دیگر از نمایندگان هیات سوری حاضر در این نشست مبنی بر اقدامات وهابیون و گروه‌های تندرو در منطقه گفت: اخیراً‌ وهابیون در منطقه فعالیت‌های خود را گسترش دادند و ما علاوه بر اقدامات رژیم صهیونیستی شاهد اقدامات وهابیون نیز هستیم ولی خوشبختانه سیاستمداران و اهل قلم و رسانه‌های دیداری و شنیداری در ایران در زمینه این اقدامات اطلاعات خوبی را منتشر کرده و کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته شده است و در سایه این روشنگری‌ها ما شاهد اطلاع اهل سنت، شیعه و سایر مذاهب اسلامی از اقدامات وهابیون هستیم.

انتهای پیام

کد N441682

وبگردی