آفتاب

زیان هایی که حمله به غزه به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرد

زیان هایی که حمله به غزه به اقتصاد رژیم صهیونیستی وارد کرد

گزارش رسانه ها حاکی است از زمان حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه، اقتصاد این رژیم زیان های هنگفتی را متحمل شده و این مسئله اعتراضات زیادی را متوجه مقامات تل آویو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، حمله نظامی به نوار غزه هر چند تلفات و خسارت های گسترده ای به ملت فلسطین وارد کرد اما در آنسوی قضیه، رژیم صهیونیستی را نیز از زیان بی نصیب نگذاشت. در پی این حمله وحشیانه که با پاسخ گروه های فلسطینی مواجه شد، شهرک های صهیونیست نشین و مراکز مهم در تل آویو هدف موشک های مقاومت قرار گرفتند.

بر این اساس تعطیلی فرودگاه بین المللی بن گوریون و پلاژهای ساحلی از جمله پیامدهای اقدام مقاومت فلسطین بود که به لغو هزاران پرواز و غیرفعال شدن مراکز توریستی رژیم صهیونیستی منجر شد. همچنین بازار مراکز تجاری در تل آویو و بیت المقدس غربی کساد شد. به گفته یک فعال اقتصادی در بین المقدس غربی با آغاز حملات نظامی به غزه، میزان درآمد فروشندگان این منطقه به شدت کاهش یافت.

در همین رابطه "موشه آشر" رئیس اداره مالیات رژیم صهیونیستی طی برآوردی میزان خسارات وارده به اقتصاد این رژیم بر اثر جنگ غزه را 1.3 میلیارد دلار ارزیابی کرد. همچنین "اوری هالفون" رئیس اتاق بازرگانی قدس از لزوم کمک مالی رژیم صهیونیستی به اصناف این شهر به دلیل وارد آمدن زیان های سنگین به آنها در پی جنگ غزه سخن گفت. این در حالی است که شهرک نشینان صهیونیست از حملات گاه و بی گاه ارتش اسرائیل به فلسطینی ها و ایجاد بحران های جدید به شدت نگران بوده و این حملات را به زیان اقتصاد این رژیم می دانند. 

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرده است از آغاز جنگ غزه (7 جولای) تاکنون هزار و 915 فلسطینی شهید شده اند که 433 نفر آنها کودک هستند. در عین حال طی این مدت حدود 4 هزار و 500 فلسطینی متولد شده اند.

کد N441460

وبگردی